• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cyklar ni med klocka?

Wboy

Panerai
Tänkte höra om det finns fler som cyklar till vardags med klocka? Kanske i synnerhet om det finns några som, liksom jag, tvingas ta sig över en beskärd del skakningar över kullersten. Känner spontant att det inte alls kan vara bra för ett urverk?
 

donnie

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
image.jpeg
 
Cyklade tidigare 8km enkel väg till jobbet på andra sidan staden; inga bekymmer. Så länge vi inte pratar om några extrema påfrestningar så torde urverket i din klocka inte ha några bekymmer.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Självklart, det är farligt och leva man kan dö :rolleyes:!

Däremot så rekommenderar jag inte att bära klocka då man är ute och ROCKAR med sin... Det är mycket påfrestande då man kan köra in i trottoarkanten etc :D.

image.jpeg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Moderna ur, ja, men inte de gamla radiumuren med ömtåliga visare. Hade jag pendlat en längre sträcka på ojämnt underlag hade jag övervägt om jag skulle ha uret på handleden, det är klart ökat slitage.
 
Senast ändrad:

zazuki

Omega
Jag cyklar med klocka, det ledde en sen kväll till en vurpa och jag repade hela glaset :D men vad har man en beater till om inte det? ;)
 

Dr Puh

Audemars
2-Faktor
Självklart! Vid risk för regn väljer jag en som garanterat klarar lite vatten. Det händer att det regnar i Göteborg... :)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Cyklade MTB med en Seiko SKX och piggarna under tavlan lossnade. Kan skaka rätt rejält så de är nog bra att fundera på vilken klocka man känner för att utsätta för den behandlingen.
 

Mattias J

Omega
2-Faktor
MTB: Absolut inte. På grund av att det skakar och att jag kan ramla och att jag är allmänt vårdslös och våldsam då :)
Till jobbet: Absolut! Inga problem!
 

FredrikL

Breitling
På motionsrunda stannar klockan hemma, till/från jobb sitter den på armen. Inget problem så här långt även när man skramlar fram över kullersten på en landsvägscykel.
 
Topp