• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cyklar ni med klocka?

Husse

Patek
Cyklar med alla klockor överallt, allt från bearbetningen till farfars gamla rödtolva!
Har faktiskt aldrig tänkt tanken förut. Tycker att klockor (plus alla andra saker) ska användas, annars ska man väl inte ha dom?!?
 

A.J.

Panerai
Självklart, det är farligt och leva man kan dö :rolleyes:!

Däremot så rekommenderar jag inte att bära klocka då man är ute och ROCKAR med sin... Det är mycket påfrestande då man kan köra in i trottoarkanten etc :D.

image.jpeg
Haha! Jäkligt bra transportmedel ju... man får ju plats med hela klocklådan på den lilla hyllan fram.. Sån ska jag ha den dagen det blir dags!!:D
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Cyklar med alla klockor överallt, allt från bearbetningen till farfars gamla rödtolva!
Har faktiskt aldrig tänkt tanken förut. Tycker att klockor (plus alla andra saker) ska användas, annars ska man väl inte ha dom?!?
Du tycker inte det är respektlöst att förstöra ett knappt 100årigt ur för att "de skall användas"? Då förstör du det framtida bärandet. Sedan saknar gamla ur ofta stötdämpning... Man väljer helt enkelt ur efter aktivitet.
 
D

Deleted member 1154

Guest
Ibland kör jag MC och då håller jag inte alls i styret just för att rädda klockan :)...
 

WatchIT

Panerai
Ursäkta, men vilken löjlig tråd och fråga. Ungefär som om "Mastruberar du med din klocka på?". Sen vem cyklar på kullersten (runda)? Förmodar att du menar gatsten (kuber).

Masturberar är korrekt stavning ;)
Har du på dig klockan när du går över gatan?
Har du på dig klockan i tvättstugan?
Har du på dig klockan när du lever?

Ja jag vet....trams....precis som denna tråd :arghh:
 
Cyklar, hamrar, diskar, kör bil, springer, ruskar tupp, krökar, spelar fotboll, brännboll, poker och hade till och med klockan på när jag åt kräftor häromdagen :cool::woot::cigar::pirate:
 

Wboy

Panerai
Har tänkt samma faktiskt, när jag cyklar över kullersten och trottoarer tar jag bort handen från styret . Om det hjälper vet jag inte men det känns bra.
Precis så. Får för mig min cykel skakar extra mycket på kullersten mot andra cyklar. Klockan flyger fram och tillbaks på handleden som huvudet på tjejen i Exorsisten när jag kör kullersten.

Ramla är jag inte lika orolig för, känns onödigt.

Att åka bil till jobbet är ju en innovativ idé några kommit med, men det hade tagit betydligt längre tid för mig.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Skulle inte cykla med något automatur om inte vägen är väldigt jämn. Jag har delvis grusväg till jobbet och det skakar rätt rejält, får ju t o m stenskott både på mig själv och cykeln, om jag inte är själv som cyklar. Men det är klart, om man fisåker på Stureplan kanske det kvittar...
Min klocka åker i ett Omega travelcase i packväskan under transporten. Aldrig någonsin på armen. Den är helt säkert inte dimensionerad för det. Jag kan inte tänka mig att klockorna utmattningsprovas under tillverkningen.
 
Topp