• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cyklar ni med klocka?

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
image.jpeg
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Om jag cyklar rääääser så åker klockan av. Knappast för att jag är orolig för klockan i sig, utan mer för att jag inte ser meningen med att svetta ner den och ha mig.
I övrigt cyklar jag inte så mycket. Men klockan får självklart följa med när det åks motorcykel, när det klipps gräs, o.s.v., o.s.v...
Allt annat hade känts ganska dumt.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Tänkte höra om det finns fler som cyklar till vardags med klocka? Kanske i synnerhet om det finns några som, liksom jag, tvingas ta sig över en beskärd del skakningar över kullersten. Känner spontant att det inte alls kan vara bra för ett urverk?
Automat-ur är alltid fullt uppdragna efter en kort cykeltur över kullersten. Jag tror det är bra för dem. Jag spelade golf förr med mitt automat-ur och det gick så bra så. Var inte så orolig. De tål, förutom vissa märken kanske som är känsligare.
 

jesperC

Omega
3mil cykelpendling om dagen, året runt. Har inte märkt av några som helst problem.
Vid mountainbikecykling så är det dock oftast något lite tåligare som åker på. Kanske någon Citizen Aqualand eller Seiko dykare.
Av någon anledning har jag däremot väldigt sällan klocka vid landsvägsturer. Vet faktiskt inte varför det blivit så.

//j
 

Zthlm

Omega
En lätt bump... Hur mycket skulle ni kvalificerat gissa att skakningar från cykling på kullersten påverkar servicebehovet hos en Schweizare?
 

Knät

Cartier
Vid träningscykling så åker det på en Fenix, vid all annan cykling så struntar jag vilken klocka jag har på armen. 7002:an kan iofs sitta på vid cykling, enda gången jag blivit oroad över den var när jag, efter en tio hål med borrhammare, kom på att den satt på armen.. Men ingen ändrad gångavvikesle..
 
Topp