• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DÅ var det dags, Paketöppning av en icke ROLEX klocka till...

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Tackar så Mycket :D!!!

Haha...jaså det säger du ;), ja det var tur att den hamnade på KS iaf, om jag tröttnar på den så får du köpa den av mig om du fortfarande är sugen. Trodde faktiskt länge att det skulle gå för dom 1500kr jag hade lagt från början, var dock lite tveksam till och höja då jag inte kunde hitta något matnyttigt på klockan. Gör det gärna, skulle vara kul och se vad du hittade på den. Hittade denna sida som sålde en liknande fast med en annan tavla.

http://antique-watches.de/OMEGA-DE-VILLE-AUTOMATIC-STYLISCHE-HERRENUHR-v.-1972_detail_2838.html

Ja, hör gärna av dig om du ska flippa den så får vi se om jag är lika intresserad då! :)

Jag hitta en med blå tavla:
image.jpg

image.jpg


En liknande men inte helt lik:
image.jpg


Sedan finns det en till försäljning här - http://www.timelyclassics.com/portal/index.php?route=product/product&product_id=539

1679-512-500x500.jpg





Som du säkert har märkt så finns det en variant med Integrerade länk:
o1.JPG

o2.jpg

o3.jpg

http://www.ebay.com/itm/RARE-Vintag...Mens-Automatic-Wristwatch-1970s-/350883727934
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tackar!

Inte jag heller faktiskt, jag föll på den udda boettformen och storleken på klockan. Den verkar vara så udda så att det är svårt att finna något om den. Hade lite förhoppningar att kanske Aurum visste något om den med sin breda kunskap :D !
Kul udda val måste jag säga! Har inte mycket att tillföra mer än att de dyker upp då och då. Förvånandsvärt ofta som NOS så de var nog ingen kioskvältare när det begav sig. Modeller som dessa är det som gör Omega spännande, de tillverkade så många udda dinkor. Man hittar hela tiden nya modeller man inte visste fanns.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tackar för svar Aurum!

TACK! Jag föll för denna pga av det udda formatet, gillar faktiskt rektangulära klockor tycker dom håller en högra klass på utförandet än runda klockor. Tycker Cartier Tank klockorna är ett bra och trevligt exempel, dom är tidlösa enligt mig. Jag har inte så jätte koll på Omega, men att dom släppt en hel del udda fåglar genom åren är kanske inte så konstigt. Jag har sökt som tusan på Refnr: 155.005 utan att hitta så mycket på denna klocka. Men svaret är väl så enkelt att den är en udda klocka bara.
Har du någon aning om hur jag får upp bakboetten, ser att det är en del repor och vill inte göra den värre, provade lite men gav upp då jag kände på mig att den kunde bli förstörd. Nu kan det ju vara svårt att se bara på bild, men du kanske har något förslag på hur jag skall gå till väga?!

O5_zpse3fac3ca.jpg


O4_zps9c0c34af.jpg
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Grattis till en udda pjäs! Jag gillar speciellt kantigheten, bandhornen och boettlocket. Med integrerad länk var den ju ännu lite grymmare.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tackar för svar Aurum!

TACK! Jag föll för denna pga av det udda formatet, gillar faktiskt rektangulära klockor tycker dom håller en högra klass på utförandet än runda klockor. Tycker Cartier Tank klockorna är ett bra och trevligt exempel, dom är tidlösa enligt mig. Jag har inte så jätte koll på Omega, men att dom släppt en hel del udda fåglar genom åren är kanske inte så konstigt. Jag har sökt som tusan på Refnr: 155.005 utan att hitta så mycket på denna klocka. Men svaret är väl så enkelt att den är en udda klocka bara.
Har du någon aning om hur jag får upp bakboetten, ser att det är en del repor och vill inte göra den värre, provade lite men gav upp då jag kände på mig att den kunde bli förstörd. Nu kan det ju vara svårt att se bara på bild, men du kanske har något förslag på hur jag skall gå till väga?!

O5_zpse3fac3ca.jpg


O4_zps9c0c34af.jpg
Tagga gärna med @ före aurum så det kommer en notis.

Då jag aldrig tittat närmare på dessa modeller vet jag inte heller hur man öppnar boetten. Får jag gissa ser det ut som att boettlocket är låst med två kilar som är inpressade från sidan, dvs man får trycka ut dem åt rätt håll. Men jag har aldrig sett en låsning som ser ut som det jag beskrev ovan så det är bara en vild gissning.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tagga gärna med @ före aurum så det kommer en notis.

Då jag aldrig tittat närmare på dessa modeller vet jag inte heller hur man öppnar boetten. Får jag gissa ser det ut som att boettlocket är låst med två kilar som är inpressade från sidan, dvs man får trycka ut dem åt rätt håll. Men jag har aldrig sett en låsning som ser ut som det jag beskrev ovan så det är bara en vild gissning.



Aurum Det var min tanke också, jag provade men dom rubbade sig inte, kanske måste ha något speciellt verktyg?!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Aurum Det var min tanke också, jag provade men dom rubbade sig inte, kanske måste ha något speciellt verktyg?!
Kanske bara går åt ett håll? Sedan kan de nog sitta fast rätt bra om man inte rört dem på många år. Den kan även underlätta om du samtidigt trycker in boettlocket. Annars är det väl bara att svälja stoltheten och lämna in till urmakare?
 

Obeedoobe

Friends of KS
Det där var inget man sett tidigare, kul! Boettlocket var riktigt nice. Sitter den skönt på handleden? Grattis!

Mvh
 

_jonte

Patek
Grymt cool klocka, grattis! Omega har gjort mycket kul tidigare. Har själv några fulsnygga kreationer i lådan.
Testa att söka på 155.0005 istället hittar du flera kompisar. Ska tydligen finnas en länk till modellen, vore rätt kool! :)
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Där överraskade du oss rejält Affe. Grattis till den , magnifik!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Grymt cool klocka, grattis! Omega har gjort mycket kul tidigare. Har själv några fulsnygga kreationer i lådan.
Testa att söka på 155.0005 istället hittar du flera kompisar. Ska tydligen finnas en länk till modellen, vore rätt kool! :)

Tackar, ja det verkar så, och dom har har gjort mycket kul ser det ut som.

Tack för tipset, fick mer träffar när jag sökte med den extra nollan :p
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Jäklar vilken sköning till klocka Af S:)
Kul att se lite non-Rolex öppningar av dig, grattis!
 
Topp