• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Då har man blivit med Rolex

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Jag sa för nåt år sedan att Rolex blir det inte. Omega är min grej liksom ;). Saker och ting förändras dock. I mitt fall har det ju bidragit en del att en viss vän här på forumet förespråkar Rolex och titt som tätt ses vi vid tex luncher där hans klockor blänker lockande och inbjudande mot mig :).

Men idag är det som sagt min tur att ställa mig i den skara som numera har en Rolex runt handleden. Mitt val var ganska enkelt. Från den dagen jag såg en 16710 GMT Pepsi var det i stort sätt kört. Jag fann klockan löjligt läcker, sportig och ändå dressig på nåt vis. Började läsa en massa om just denna modell utan någon direkt tidigare kunskap eller erfarenheter kring märket.Den fina recensionen av JakobZ samt några PM med honom satte igång jakten. Det visade sig snart att de flesta handlare snabbt sålde klockan knappt innan annonsen lagts ut. (ringde o mejlade säkert på ett 10 tal). Då jag är lite kräsen sökte jag efter klockan som skulle vara i mycket bra skick och gärna inte polerad vilket kanske försvårande det hela en smula då många klockor som låg i det pris jag först tänkt (30-35000kr) inte riktigt höll måttet kring den finish/skick jag ville ha. Men så förra veckan dök den upp en sen måndag kväll. Bilderna såg lovande ut och att det även visade sig vara en Z serie som mestadels legat i förvar och dessutom hade en del plast kvar (syns på någon bild nedan) skvallrade om att detta skulle kunna vara den som höll det s.k nyskick. Dock hade den Coke bezel och inte Pepsi. Det visade sig dock att urmakaren på min ort kunde fixa detta så då var beslutet enkelt. Köpet genomfört och därefter blev det några dagars otåligt väntade. Extra jobbigt eftersom min Speedy samt PO redan lämnat. Klocklös för ett tag...inget att rekommendera ;)

Det blev alltså en
Modell: Rolex GMT Master II 16710
Tillverkare: Rolex
Referens: 16710
Årsmodell: Z-serie 2007 ?
Urverk: Rolex caliber 3185
WR: 100m

Lite bilder med Coke och Pepsi (sattes på idag). Även ett gummi från Rubber B är på G

bild 1.JPG
bild 2.JPG
bild 3.JPG
bild 4.JPG
bild 5.JPG
bild(7).JPG
 

Jone

Omega
2-Faktor
Ruskigt fin, grattis! Om det blir stålar över efter sommaren blir det nog en likadan till mig :)
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Boom schakalack! Pepsi är stenhårt, Magnum PI och hela den biten, fixa Hawaii skjorta och mustasch pronto
 

WBergdahl

Panerai
Fyfan va fin! Kan inget annat säga än att jag är galet sugen på en likadan :bawling:
Får man fråga vad du fick ge för den? :greedy:
 
Topp