• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Då Panerai-poddar vi vidare!

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Nu har det släppts ytterligare ett avsnitt av den eminenta klockpodden Urbildningsradion och än en gång har undertecknad fått det stora nöjet och äran att snacka lite Panerai! :)

Här länk till avsnittet som även finns bl.a. på Spotify:

https://poddtoppen.se/podcast/1453682740/urbildningsradion/panerai-nu-igen

Och till er riktigt skarpörade; jag råkade säga 984 en gång när jag menade 684 :nailbiting:

Passar även på att länka till de två tidigare avsnitten om nu någon missat dessa ;)

https://poddtoppen.se/podcast/1453682740/urbildningsradion/paneraijtantajtan-del-1

https://poddtoppen.se/podcast/1453682740/urbildningsradion/paneraijtantajtan-del-2
 

kmg

Patek
2-Faktor
Spännande!
Tycker dock du borde ta med någon som håller flipparfanan högt. Du och framförallt Flippzci börjar kännas lite på dekis :). Glider runt med era subbar.
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Ja jisses. En intervju med @peterc och @Caravelle33 i samma "rum" vore ju helt galen. :)

Bäst att man gömmer alla pannor då ;)

Hide yo pam, hide you wife
Inte mitt fel att Panerai har så mycket man vill testa, men 2-3 försäljningar nu så börjar jag närma mig lugnet :rolleyes:
Fast jag har inte haft ngn svart el vit el destro el guld el platina el ngn m tritium el ngn cool vintage pjäs så det finns ju massor att gå vidare med. Nu går guld och platina bort så det blir ju lite mindre iaf.
"the dream" skulle vara en 203 & en 21 men då skulle det vara över sen, och garanterat slut på deg.
Tror att en vit ligger närmast till faktiskt, typ en 113, 114 el 561.

Är det förresten ngn som har koll på vad en 21 el 203 betingar för den som har äran att springa på någon utav dom?
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Spännande!
Tycker dock du borde ta med någon som håller flipparfanan högt. Du och framförallt Flippzci börjar kännas lite på dekis :). Glider runt med era subbar.
Tja, ett avsnitt om flipparmani vore absolut roligt; ämnet har berörts redan i samband med några entusiastprofiler man mött i podden. Bara att höra med @Denke & co..
Sen om just Panerai hör hemma bättre i ett flipparsjukeavsnitt än vilket/vilka andra märken som helst i en generell flippardiskussion får väl de avgöra..
 

azcii

Patek
2-Faktor
Spännande!
Tycker dock du borde ta med någon som håller flipparfanan högt. Du och framförallt Flippzci börjar kännas lite på dekis :). Glider runt med era subbar.
Jag tar det som en komplimang! Jag kör nämligen inte bronzon sådär jätteofta .. ligger mest i bankfacket
 
  • Like
Reactions: kmg

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Är det förresten ngn som har koll på vad en 21 el 203 betingar för den som har äran att springa på någon utav dom?

Har mycket svårt att tro att en 021 skulle betinga under ett sjusiffrigt belopp om den skulle dyka upp på auktion (vilket den gör vid sällsynta tillfällen).
203 ligger billigare, men är väl ett ganska stort spann. Skulle tro från kanske 6-700 och uppåt..
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vore ju kanonkul med ett flipparavsnitt eller en paneldiskussion med fler paneristi (blev det rätt nu?) än @Palenkovich ! Så jag slänger ut frågan här, vilka två ska jag ha med? Sen är det bara att vi kör! :)
 

Caravelle33

Vacheron
Inte mitt fel att Panerai har så mycket man vill testa, men 2-3 försäljningar nu så börjar jag närma mig lugnet :rolleyes:
Fast jag har inte haft ngn svart el vit el destro el guld el platina el ngn m tritium el ngn cool vintage pjäs så det finns ju massor att gå vidare med. Nu går guld och platina bort så det blir ju lite mindre iaf.
"the dream" skulle vara en 203 & en 21 men då skulle det vara över sen, och garanterat slut på deg.
Tror att en vit ligger närmast till faktiskt, typ en 113, 114 el 561.

Är det förresten ngn som har koll på vad en 21 el 203 betingar för den som har äran att springa på någon utav dom?
Fick nyligen ett erbjudande om en NOS 203 i Europa inkl 2 års garanti för €65000. Bara att slå till
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Har mycket svårt att tro att en 021 skulle betinga under ett sjusiffrigt belopp om den skulle dyka upp på auktion (vilket den gör vid sällsynta tillfällen).
203 ligger billigare, men är väl ett ganska stort spann. Skulle tro från kanske 6-700 och uppåt..
Som jag skrev "the dream"... men det är gratis att drömma :)
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Inte mitt fel att Panerai har så mycket man vill testa, men 2-3 försäljningar nu så börjar jag närma mig lugnet :rolleyes:
Fast jag har inte haft ngn svart el vit el destro el guld el platina el ngn m tritium el ngn cool vintage pjäs så det finns ju massor att gå vidare med. Nu går guld och platina bort så det blir ju lite mindre iaf.
"the dream" skulle vara en 203 & en 21 men då skulle det vara över sen, och garanterat slut på deg.
Tror att en vit ligger närmast till faktiskt, typ en 113, 114 el 561.

Är det förresten ngn som har koll på vad en 21 el 203 betingar för den som har äran att springa på någon utav dom?
Jag som gjort vit research (det där låter inte bra in this day and age), kan rekommendera en vit-tavlad utan "dubbelkupat" för den blir lite grådaskigare då. Vill man ha en vit vit panna så är 8-dagarsvarianterna, ex. 561, eller 1950/1950, ex. 1499 och 655, en bra väg att gå. :)
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Jag som gjort vit research (det där låter inte bra in this day and age), kan rekommendera en vit-tavlad utan "dubbelkupat" för den blir lite grådaskigare då. Vill man ha en vit vit panna så är 8-dagarsvarianterna, ex. 561, eller 1950/1950, ex. 1499 och 655, en bra väg att gå. :)
Bra input! Hade inte koll å att glaset påverkade det vita, och jag vill ha en vit. Då ligger 561 högt på listan, gillar verket och störs absolut ingenting av "8 days" som många verkar göra. Har kikat mkt på Olegs 561 bilder och den ser riktigt trevlig ut.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Bra input! Hade inte koll å att glaset påverkade det vita, och jag vill ha en vit. Då ligger 561 högt på listan, gillar verket och störs absolut ingenting av "8 days" som många verkar göra. Har kikat mkt på Olegs 561 bilder och den ser riktigt trevlig ut.
Mitt enda klagomål (om vi nu är i rätt tråd ... äh, skitsamma) är att jag inte gillar färgen på visarna. Därav skaffade jag 602. Hade gärna haft en base 602 dock, men hellre sekundvisare än "fel" färg på visarna. :)
upload_2020-6-29_15-1-34.png
 
Topp