• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Då var man fast...

Fedor

Cartier
Ingen tidigare klocka har fått mig att le så mycket som denna. Upplockad igår av forummedlem och jag kan inget annat säga än att jag är förbluffad över att jag inte testat vintage tidigare. Jag trodde denna klocka skulle stilla mitt nyinkomna vintage-hunger men nu är jag hungrigare än någonsin. Allt nytt ska nu bytas ut till gammalt!

En 1680 från 1978 med vikt länk och en tavla som får det att pirra i brallorna. "Coolhets" faktorn är ett faktum. Tack Longcon för undervisningen och den smidiga affären!

Andra 1680 får gärna säga hej i tråden:)
bild16807.jpg


bild16804.jpg


bild16805.jpg


bild16806.jpg


bild16808.jpg
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Nog är det nåt speciellt med vintage alltid.
Den är riktigt fin din 1680. Hoppas du får blodad tand och fortsätter jagandet.
Grattis till en av de klassiska.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Grattis, och varmt välkommen in i vintagedjungeln! Här gäller inte den vanliga reglerna, utan det är djungelns lag som råder :)
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Kul att du är nöjd! Tack för en smidig affär!

Som Criss Cross skriver, fina exemplar växer inte på träd. Håller med Fabian att du har en av de finaste vita på forumet :)
 

fc2

Rolex
Ingen tidigare klocka har fått mig att le så mycket som denna. Upplockad igår av forummedlem och jag kan inget annat säga än att jag är förbluffad över att jag inte testat vintage tidigare. Jag trodde denna klocka skulle stilla mitt nyinkomna vintage-hunger men nu är jag hungrigare än någonsin. Allt nytt ska nu bytas ut till gammalt!
...

Härligt, kul att fler får upp ögonen för äldre ur. Det är svårt at beskriva för folk som inte samlat vintage vad det är som lockar men de flesta verkar fastna när de väl bestämt sig och köpt sitt första ur.

Jag har ingen aning om vad du gillar eller om du enbart tänker "Rolex!!!" men annars kan jag tipsa om vintage Speedmaster, Universal och Longines krono. Eller varför inte ta en titt i Heuer-tråden här på KS-vintage.
 
Topp