• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Då vet man att man är en riktig klocknörd!

frest73

Cartier
2-Faktor
Har mest lurkat på forumet tidigare, men i helgen hände något som tydligt visar att jag måste vara en riktig klocknörd. Blev hastigt sjuk i fredags kväll, så dålig att det var dags att ringa efter ambulans, och ställa in sig på några dagar på sjukan (inget jätteallvarligt, är tillbaka hemma idag igen). SOS gjorde klart att ambulansen var på väg, men det var inte högsta prio, så det skulle ta mer än fem minuter. Dags att packa. Vissa saker var enkelt:
- mobilen
- läsplattan
- tandborste
- tröjor
- pyjamas
Men vilken KLOCKA skulle följa med? Några saker stod snabbt klart. Kvarts, inte automat (den kan bli liggande länge någonstans på ett bord, eller så ligger man helt orörlig så den stannar ändå). Den ska inte vara för dyr (jag misstror inte sjukvårdspersonal, det kan lika gärna vara besökare som förser sig - men ska jag bli av med en klocka på sjukan är det bättre om den är lite billigare). Den måste ha bra lume. Den bör tåla vatten. Vad blir det då? Det blev en klocka, som jag köpt av Joberman på gamla forumet:

20140707_085748.jpg


En Glycine Combat Sub i PVD-utförande, kvarts och med hygglig lume fortfarande (ursäkta suddig mobilbild tagen i feberdimma).
Nu visade det sig att den ändå inte var helt perfekt - Bonettibandet luktade lite för mycket vanilj, så egentligen hade ett pvd-nato varit bättre. Men då ringde ambulansen på dörren, så det blev inget bandbyte. Blir nog aldrig någon OWG!
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Jag misstänker att du inte blev överkörd av tåget med tanke på dina funderingar gällande klockval.
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Bra prioritering! Det orangea måste även hjälpt till att göra det lättare att hitta klockan i skum sjukhusbelysning :)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Ledsen att vara dryg men varför ringde du ambulans om du tom. kunde packa rationellt själv? Bil, buss, taxi eller skjuts går ju nästan alltid snabbare och smidigare

Bra val av klocka dock!
 

frest73

Cartier
2-Faktor
Ledsen att vara dryg men varför ringde du ambulans om du tom. kunde packa rationellt själv? Bil, buss, taxi eller skjuts går ju nästan alltid snabbare och smidigare

Bra val av klocka dock!
Det är en rimlig fråga. Jag var själv inställd på att antingen uthärda natten eller just åka taxi till akuten, men min fru ringde först 1177 och beskrev symptomen. Dom hänvisade till 112 som direkt sa att dom skulle skicka en ambulans. Sedan låg jag i soffan och dirigerade min frus packande.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Ah! Men det gick bra? Be frun komma med lite fler band och/ eller klockor annars ;)
 

frest73

Cartier
2-Faktor
Hemma igen, sitter på balkongen! Kan börja fundera på dagens klocka med nya beslutsparametrar. Förväntas hålla mig hemma hela veckan, dock.
 

Dr Stein

Cartier
Bra att du valde klocka med omsorg. Den stackars vårdpersonalen får ju nästan aldrig se några klockor annars... :)
 

Kairo

Panerai
Varför ambulans vid feber, om du ändå var pigg nog att fundera på vad du skulle packa? o_O
 
Topp