• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dåligt med Bell & Ross på forumet?

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
För något år sedan tyckte jag att man såg en del Bell & Ross på forumet. Vart har alla tagit vägen?
Minns att @masterkiller förespråkade dessa, har du ledsnat på märket?

Det skulle vara kul att prova en sådan klocka, någon som har kvar sin? Eller finns det någon AD i Sverige?

För er som inte vet vilka klockor jag menar så slänger jag med några bilder. Dom fyrkantiga klockorna är något av deras grej

image.jpg

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Subby

Rolex
B&R har coola klockor men många andra föredrar andra märken i den prisklassen. Det är därför de inte syns på forumet.
 

Biohazard

Omega
Jag personligen är grymt förtjust i B&R.
Deras design och tyngden i de ur jag äger är riktigt bra imo. Även att de är aningen större i modellerna passar mig utmärkt, använder 46".
Ett plus i mina ögon är som du nämner @Mr_Jonas att de är väldigt ovanliga att se både på folks handleder och i butik.
Vad jag vet och känner till så finns det bara två stycken AD till B&R i Sverige.
Den ena har nämnts, Fredmans Ur.
Den andra är http://shop.augustp.se/bell-ross/90

I den prisklassen de ligger, tycker jag det är mycket klocka & design för en vettig slant. Kort sagt, jag lägger hellre mina cash på ett ur som man inte ser varje dag i den prisklassen jag har råd med.

Hoppas ni ger B&R en chans i framtiden, tror verkligen inte ni blir besvikna!
God Jul chaps!
image.jpeg
image.jpeg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
De har några få fullträffar, men B&R har samma problem som Sinn, de är cleana men så cleana att de blir tråkiga. Men visst, en liten svart fyrkantig kvartsare på GGB hade jag kunnat tänka mig, eller en hydro:
image.jpeg
 

Veratio

Cartier
Jag gillar min! Använder den ett par dagar varannan månad kanske. Har några velcro också. Rolig klocka! Väggklockan har jag köpt på eBay och jag hade den på mitt kontor tidigare. Nu sitter vi i landskap...

20151224_095343.jpg
 
Topp