• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mysmögeldykartråden

Gentle_Giant

Cartier
DSC_0964 (1).JPG
 

Gentle_Giant

Cartier
Håll till godo! Länken har varit med ett tag så flexet är lite kass men har en ny NOS-länk som jag tänkte sätta på. Dock är "ändlänkarna" fasta så man måste böja av gamla länken samt böja på den nya så det är lite meck... Diggar för övrigt claspen som man vrider 90 grader för att öppna och stänga.
DSC_0963.JPG


DSC_1002.jpg


DSC_0999.jpg


DSC_1007.jpg
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Håll till godo! Länken har varit med ett tag så flexet är lite kass men har en ny NOS-länk som jag tänkte sätta på. Dock är "ändlänkarna" fasta så man måste böja av gamla länken samt böja på den nya så det är lite meck... Diggar för övrigt claspen som man vrider 90 grader för att öppna och stänga.
DSC_0963.JPG


DSC_1002.jpg


DSC_0999.jpg


DSC_1007.jpg
Sällar mig till kören av lovord. Riktigt häftig!
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Ingen som vet? Monnin lär aldrig tillverkat en boett då de använde mrpsa till Heuer tex.
Monnin slängde väl ihop klockor åt Heuer mfl med hjälp av MRPSA boetter som de här?
Dessa 2 är troligen ihopkastade av Monnin (Ej Swiss made) "MRPSA boett av samma typ som Monnin använde" blir lite långt. Så fortsätter nog med "Monnin boett" :)
20170817_205209.jpg
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Yes, förstår dock inte hur du vet att dessa tillverkades av Mrpsa till just Monnin. Många köpte boetter av Mrpsa.
Det vet jag inte. Men eftersom att Rodania är identisk med Heuer 844 som är monterad av Heuer och har fransk stavning på "Proffesionel" så är det ingen vild gissning. Har hört av ngn militärnörd att Le Forban monterades av Monnin. Men du kanske har bättre info?
 
Topp