• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mysmögeldykartråden

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det vet jag inte. Men eftersom att Rodania är identisk med Heuer 844 som är monterad av Heuer och har fransk stavning på "Proffesionel" så är det ingen vild gissning. Har hört av ngn militärnörd att Le Forban monterades av Monnin. Men du kanske har bättre info?
Nu har du ju ändrat inlägget, syftade på att du kallade alla Monnin.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Så är det nog, frågan är hur du ser skillnaden mellan en monnin och en vanlig mrpsa-boett av samma modell? Är monnin märkta på något sätt?
För mig är monnin ett liknande uttryck som calatrava...
Han menar att om Monnin inte satt ihop den blir det kortslutning. Ett enkelt sätt är "Swiss Made" så är den inte monterad i Frankrike.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Han menar att om Monnin inte satt ihop den blir det kortslutning. Ett enkelt sätt är "Swiss Made" så är den inte monterad i Frankrike.
Jo förstår så långt jag med, menade dock på att det blir svårt att säga att en klocka är eller inte är ihopplockad av monnin. För mig är det mest ett buzz word... (något jag egentligen inte har problem med)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jo förstår så långt jag med, menade dock på att det blir svårt att säga att en klocka är eller inte är ihopplockad av monnin. För mig är det mest ett buzz word... (något jag egentligen inte har problem med)
Tycker alla olika, men olyckligt när en benämning faktiskt är felaktig. Ska man börja kalla alla Borgelboetter för Patek? Var går gränsen?
 

Fadershan

Patek
Créatíon med franskt uttal, dvs monnin boett! Förlåt supertråkigt men denna landade precis och är iaf rätt udda och lagom möglig för tråden! :) Förlåt för kass bild!
IMG_20170817_211448.jpg
 
Detta är ett forum för spekulanter, lycksökare, folk som bara vill veta värdet på ett ur, folk som är entusiaster eller inte, folk som är som folk är mest, folk som kanske ställer en enda fråga och sedan aldrig mer postar - kort sagt ett forum för alla och envar...
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Jo förstår så långt jag med, menade dock på att det blir svårt att säga att en klocka är eller inte är ihopplockad av monnin. För mig är det mest ett buzz word... (något jag egentligen inte har problem med)
Precis så jag ser det. Även om det i bokstavlig mening inte alltid är korrekt så är det det enklaste sättet att beskriva typen av boett.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Håll till godo! Länken har varit med ett tag så flexet är lite kass men har en ny NOS-länk som jag tänkte sätta på. Dock är "ändlänkarna" fasta så man måste böja av gamla länken samt böja på den nya så det är lite meck... Diggar för övrigt claspen som man vrider 90 grader för att öppna och stänga.
DSC_0963.JPG


DSC_1002.jpg


DSC_0999.jpg


DSC_1007.jpg

Satan så oskön den ser ut!!! Ett mästerverk :)
 
Topp