• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mysmögeldykartråden

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jäklar vad trevliga klockor! Suget efter en vintage dykare med svart bezel och kupat plexi är enormt nu...
Vad ska man tänka på vid köp av en sådan? Rostfritt istället för kromat, aja baja på relumat? Mer?
Beror på hur dyrt det får vara... Gärna 50-60-tal. Vridring i stål med inlägg i alu eller akryl. Automatiskt verk, eller batteri.
 

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Länge sen det kom in något nytt, gammalt, mögligt i lådan men igår var det dags. Fastnade för denna som jag hittade på Franska ebay.
IMG_20171021_091831_463.jpg

Antar att det är en lumetavla som reagerat med något och blivit helt svartgul men effekten är fantastisk tycker jag. Perfekt komplement till min Diving 100 atmos dessutom. Samlingen av 1000m-quartzdykare med extremt generiska namn växer!
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Länge sen det kom in något nytt, gammalt, mögligt i lådan men igår var det dags. Fastnade för denna som jag hittade på Franska ebay.
IMG_20171021_091831_463.jpg

Antar att det är en lumetavla som reagerat med något och blivit helt svartgul men effekten är fantastisk tycker jag. Perfekt komplement till min Diving 100 atmos dessutom. Samlingen av 1000m-quartzdykare med extremt generiska namn växer!
Underbar! Vilken perfekt beater! Trycktesta och köra utan att behöva ha nymodigheter i samlingen :)
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Skön patina!
Vad är det för nitad länk som sitter på?
ser spännande ut:)
Tack!
Har inte du en likadan länk (på din Certina krono)? Min länk är en ”NOS” hittad på Ebay. Skulle dock gissa på någon nyproducerad nitad Kinalänk som skall verka gamal. Fungerar i stil med äldre klockor i alla fall. Stilen dock lite äldre snitt än klockan så inte 100-procentig match men funkar hjälpligt.
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Tack!
Har inte du en likadan länk (på din Certina krono)? Min länk är en ”NOS” hittad på Ebay. Skulle dock gissa på någon nyproducerad nitad Kinalänk som skall verka gamal. Fungerar i stil med äldre klockor i alla fall. Stilen dock lite äldre snitt än klockan så inte 100-procentig match men funkar hjälpligt.
Jo det är förmodligen en liknande, brukar köra den på min Tissot kronograf. Passar stilen men jag skulle gärna hitta en GF med liknande attribut:)
 
Topp