• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mysmögeldykartråden

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Kanske den bästa vintagedykaren jag har i lådan. Extremt nöjd med denna.

@Gummo det är bara att slå till. Den du kollade på har sliten tavla och min har en sliten vridring så tillsammans kan vi skapa den ultimata mögliga 1000m-dykaren. :)

IMG_20171118_114707_213.jpg
 

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Mycket vacker bild! Tackar! Härlig samling du har nu, speciellt med det 6:e tillskottet. När sprängs 10000 meter? Har du några ”need to have”?
Får se när 10000m sprängs. Grejen med vintage är att det finns så mycket roligt att testa så jag blir ofta distraherad från samlandet. Har ju haft några förut som jag sålt av olika anledningar som t.ex Squale 2002 och Nautilusen som väl du köpte? Det jag verkligen skulle vilja testa någon gång är väl något med en Jennyboett men priserna har stuckit så sjukt mycket. Att hitta fynd är halva grejen och det är lite svårt just nu.
Detta är vad jag letar efter, typ.
s2e4k5.jpg
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Doxa 750T Divingstar från Aubry eran. Svårt att veta exakt när den är är i från men troligen sent 70-tal/tidigt 80-tal. En rejäl klump är det men bärs väldigt bekvämt och jäklars vad skön länken är. Tavlan är blank och med ett nät av sprickor, syns lite dåligt i bilden men adderar lite charm tycker jag. Gillar "shark tooth" indexen som är unika för quartz varianterna.

DSC_4098.jpg


DSC_4082.jpg


DSC_4099.jpg


När det begav sig kunde man även välja att få kronan på vänster sida. Om referensen till Rolls-Royce stämmer låter jag vara osagt men den är jäkligt solid även 35+ år senare :)

aubryupdate.jpg
 
Topp