• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mysmögeldykartråden

S.L

Vacheron
2-Faktor
Härlig tråd!

Denna är lite udda tycker jag,

1_F9_EC2_E7-12_A2-4959-9_AD9-_DDF541_F1_B253.jpg


AFC652_A3-8484-44_C9-_BD5_D-29_B0_B8903_A6_A.jpg
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Inte jätteudda men väldigt trevlig.... och hur mår din @Gummo ? Får jag köpa tillbaka den snart? :)
Kul att det finns fler i omlopp!
Har sökt info om modellen då och då men endast hittat 2 exemplar på nätet varav min är ett, den andra vet jag att den har också passerat genom svenska ägare. Den hade dock ett annat boettlock med en ”20Atm” märkning på.
 

rogart-63

Patek
Just ja, haft en stående ebay sökning på den men aldrig fått napp.
Uppenbarligen från samma fabrik som Scubapro 30Atm, undrar vem det var som tillverkade dessa?
Bara sett denna och en till. Så den är rätt sällsynt. Samma boett som Scubapro 500 och 1000m . Troligen samma som gjort scubapro dykarna . Detta är ju oxå ett dykmärke som gör dykutrustning. Hade chans att köpa den andra en gång men backa ur då . Sen dök denna upp på Ebay. Då kunde jag inte låta bli.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Bara sett denna och en till. Så den är rätt sällsynt. Samma boett som Scubapro 500 och 1000m . Troligen samma som gjort scubapro dykarna . Detta är ju oxå ett dykmärke som gör dykutrustning. Hade chans att köpa den andra en gång men backa ur då . Sen dök denna upp på Ebay. Då kunde jag inte låta bli.
Så är det väl inte riktigt, den du har har väl en avfasning som min Scubapro Quartz hade.
 

rogart-63

Patek
Skiljer rätt mycket mellan scubapro 500 automatic och submarex 1000 quartz . Dels i tjocklek och bezel. men visst måste det vara samma boett som scubapro quartzen.
Passa på att skifta insert lite för skojs skull när jag ändå pilla lite.
DSC09535.JPG
DSC09536.JPG
DSC09537.JPG
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Skiljer rätt mycket mellan scubapro 500 automatic och submarex 1000 quartz . Dels i tjocklek och bezel. men visst måste det vara samma boett som scubapro quartzen.
Passa på att skifta insert lite för skojs skull när jag ändå pilla lite.
DSC09535.JPG
DSC09536.JPG
DSC09537.JPG
Din Submarex och Scubapro 300 verkar ha lika boetter. Dina två ovan är ju uppenbart olika. Samma tillverkare. Finns ju även Eternas varianter så det är igen liten okänd tillverkare.
 
Topp