• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dödsbo

kallekulo

Breitling
Hallå igen.

Kollat igenom och fotograferat en del av klockorna nu.
Då jag inte har en aning om klockorna skulle jag vilja veta lite om dessa.
Årsmodell, kvalite, märke, värde, mm.
Lägger upp några bilder och hoppas få svar..






 
Tissot - Rolig klocka och flera är nog intresserade kanske inget högt värde dock!

Camel - 500 Spänn

Storm - Nån hundring

Guldklockan - Svårt att se, skeletterat verk, kan vara värd några hundra kr till whatever, vet inte Är det guld eller doublé? märke????


Kan ha fel!
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
+1på martins värderingar (antagligen i överkant) , men står det nåt fabrikat på skeletturet kan det kanske va värt nåt???
 

F-L-P

Panerai
Gissar på att det är en Numa Jeannin (Les Nostalgiques) (viewtopic.php?f=2&t=86).

Vid guld är den nog värd guld priset.

Håller med nicklasarvid, lite i överkant (speciellt Cameln) om man inte hittar rätt köpare men annars +1 på Masterkiller.

Tissoten skulle kanske kunna dra in lite om den fungerar men undersköterskan nämnde ju att de inte direkt är enkla att laga.

/F-L-P
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
masterkiller skrev:
NiklasArvid skrev:
+1på martins värderingar (antagligen i överkant) , men står det nåt fabrikat på skeletturet kan det kanske va värt nåt???

Ähh dom e ju spot on, om dom funkar så köper ju jag Camel dinkanför 500 och du Stormen för 100 :)


Lätt!!! sminkspegel/kvartsur-kombo känns exakt som vad jag behöver nu med småbarn (mörka ringar under ögona o ingen deg) :D
 
Topp