• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dölja annonser?

Clemons

Silver
2-Faktor
Finns det någon möjlighet att dölja annonser på köp/sälj? Eller i alla fall markera så man vet att man redan har kollat på dem?

Jag kollar igenom forumdelen "Köp/Sälj" ett par gånger om dagen och det är ofta man råkar trycka upp samma klocka för att folk bumpar flera gånger om dagen. Ofta klockor man inte alls är intresserad av, men som man trycker på för man tänker det är något nytt spännande :)

Om det inte finns så kanske det är något som fler är intresserade av att implementera?

Själv bevakar jag avdelningen så jag får mail på alla nya annonser. Det ideala vore om man kunde få mail även vid prisbumpar :)

Själv bevakar jag avdelningen så jag får mail på alla nya annonser. Det ideala vore om man kunde få mail även vid prisbumpar :)
Inte själv kontrollerat, men bumpar - pingar de inte RSS-flödet så att det uppdateras?
Tror nästan det.

Och för de som undrar vad ett RSS-flöde är så är det en XML-version av en eller flera sidor. Man kan t.ex. prenumerera på en forumdel i ett tredjepartsprogram.
Här är flödet för säljes t.ex. https://klocksnack.se/forums/handla-säljes-bytes.11/index.rss

Inte själv kontrollerat, men bumpar - pingar de inte RSS-flödet så att det uppdateras?
Tror nästan det.

Och för de som undrar vad ett RSS-flöde är så är det en XML-version av en eller flera sidor. Man kan t.ex. prenumerera på en forumdel i ett tredjepartsprogram.
Här är flödet för säljes t.ex. https://klocksnack.se/forums/handla-säljes-bytes.11/index.rss
...och då kan man göra kul grejer.
T.ex. svängde jag nu ihop en IFTTT (If This Then That) som tänder en av mina Philips Hue-lampor om ordet IWC matchas på säljes-delen.
Man kan ju också då välja att få mail, SMS ...och annat tråkigare. ;)
Skärmavbild 2018-01-09 kl. 12.20.47.png

Jag kör bara via forumverktyget för tillfället. Det svåra kan nog bli att selektera ut just pris-bumpar mot vanliga bumpar gissar jag?
klocksnack.PNG

Tror nästan det.

Jag kör bara via forumverktyget för tillfället. Det svåra kan nog bli att selektera ut just pris-bumpar mot vanliga bumpar gissar jag?
klocksnack.PNG
Ja - då måste man börja med att matcha text. Vilket förvisso också bör fångas upp i RSS-flödet.
Men det där kan man så klart jobba vidare med.

Och för att besvara frågan som alla ställer angående köp & sälj: Det kommer att ske stora förändringar. Överlag.

Jag är ganska ny på forumet men redan trött på alla som bumpar sönder säljavdelningen. Det vore bra med bättre regler för när man får bumpa, tex en prissänkning på minst 5%.

Jag är ganska ny på forumet men redan trött på alla som bumpar sönder säljavdelningen. Det vore bra med bättre regler för när man får bumpa, tex en prissänkning på minst 5%.
Skulle kunna vara nåt. Risken är dock att det skulle sättas i system att börja på ett betydligt högre pris, så man kunde bumpa ofta istället.

Skulle kunna vara nåt. Risken är dock att det skulle sättas i system att börja på ett betydligt högre pris, så man kunde bumpa ofta istället.

Det borde finnas en priskolumn (och kanske även referens och årsmodell) så att man kan se priset direkt utan att behöva gå in på själva annonsen.

Exempel:

Ämne _________________________ Referens ______________ Årsmodell ______________ Pris
Tag Heuer Monaco Calibre 11 ______ CAW211P.FC6356 _______ 2016 __________________ 41 500kr
Rolex Daytona, fullset ____________ 16518 ________________ 1998 __________________ 129 000kr

Det kanske skulle bli bättre så här? Och med en Bumpregel på 5% prissänkning.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp