Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Folk med parfymklockor tittar jag inte ens åt.Ger nytt liv i tråden
finns det några fördomar här på KS på grund av vad man bär på handleden?
Försöker att inte döma folk överhuvudtaget, men om det kommer nån med en kopia och flashar den i hopp om att folk ska tro att den är äkta, då jävlar är han en riktig nöt för all framtid i mina ögon
Har faktiskt hänt, trot eller ej, trodde jag skulle kreveraNågon som flashar med en kopia som om den vore äkta kan jag väl förstå!![]()
Jag dömer ingen för en klockas skull, däremot tror jag att den säger en del om personen.
Jag tror man kan få fram medvetandegraden, självkänsla, hur den klarar grupptryck, om han/hon vill vara i centrum, eventuellt teknikintresse, smak och stil, vilken grupptillhörighet det rör sig om, hur svag/stark personen är för statussymboler, hur bra/dålig personen är på att skapa balans i sin vardag, nördighetsindex, historiekunskap, självkännedom, självförtroende, eventuellt behov av självhävdelse, anpassningsförmåga, om personen går sin egen väg, humor, coolhetsfaktor, självdistans, självupptagenhet, nollkollfaktor men glad ändåmentalitet, intellektuell rörlighet, tunnelseende, extrovert/introvert personlighet, grad av manlighetskultur personen rör sig inom, undergiven/dominant, pretentiös/opretentiös, mental harmoni/disharmoni, eventuella sjukdomar, eventuell vinnarmentalitet, förmåga till självransakan och reflektion, kreativ förmåga, barnasinne, allvarlig eller lustdriven, visionär förmåga, integritet och mycket mycket mer.Vad säger det då? Förutom att personen ifråga möjligtvis är klockintresserad eller inte?
Jag tror man kan få fram medvetandegraden, självkänsla, hur den klarar grupptryck, om han/hon vill vara i centrum, eventuellt teknikintresse, smak och stil, vilken grupptillhörighet det rör sig om, hur svag/ personen är för statussymboler, hur bra/dålig personen är på att skapa balans i sin vardag, nördighetsindex, historiekunskap, självkännedom, självförtroende, eventuellt behov av självhävdelse, anpassningsförmåga, om personen går sin egen väg, humor, coolhetsfaktor, självdistans, självupptagenhet, nollkollfaktor men glad ändåmentalitet, intellektuell rörlighet, tunnelseende, extrovert/introvert personlighet, grad av manlighetskultur personen rör sig inom, undergiven/dominant, pretentiös/opretentiös, mental harmoni/disharmoni, eventuella sjukdomar, eventuell vinnarmentalitet, förmåga till självransakan och reflektion, kreativ förmåga, barnasinne, allvarlig eller lustdriven, visionär förmåga, integritet och mycket mycket mer.![]()
Jag tror man kan få fram medvetandegraden, självkänsla, hur den klarar grupptryck, om han/hon vill vara i centrum, eventuellt teknikintresse, smak och stil, vilken grupptillhörighet det rör sig om, hur svag/ personen är för statussymboler, hur bra/dålig personen är på att skapa balans i sin vardag, nördighetsindex, historiekunskap, självkännedom, självförtroende, eventuellt behov av självhävdelse, anpassningsförmåga, om personen går sin egen väg, humor, coolhetsfaktor, självdistans, självupptagenhet, nollkollfaktor men glad ändåmentalitet, intellektuell rörlighet, tunnelseende, extrovert/introvert personlighet, grad av manlighetskultur personen rör sig inom, undergiven/dominant, pretentiös/opretentiös, mental harmoni/disharmoni, eventuella sjukdomar, eventuell vinnarmentalitet, förmåga till självransakan och reflektion, kreativ förmåga, barnasinne, allvarlig eller lustdriven, visionär förmåga, integritet och mycket mycket mer.![]()
Jag har svårt att tolka din ton, men det är klart att vi signalerar något, ständigt oavsett medvetenhet. Det är skrivet med både humor och allvar.Jag tvivlar inte på att du tror att man kan få fram det![]()
Jag har svårt att tolka din ton, men det är klart att vi signalerar något, ständigt oavsett medvetenhet. Det är skrivet med både humor och allvar.
Det går inte att tolka utifrån klockan enbart. Det är i kombination med bäraren som det skapar relevans. Jag tycker att tolkningar är mer neutralt än uppfattningar och eventuella fördomar. Visst är en tolkning subjektiv, men psykologi och kunskap om symbolvärden tror jag det går att tolka fler ganska bra men aldrig hundraprocentigt. Mänsklig psykologi har fungerat på samma sätt i tusentals år, därför är vi inte så svårtolkade som vi tror. Däremot är jag inte säker på att vi alltid tillåter oss att se alla våra val vi gör och orsaken till dem kan vara dold. Speciellt svårt tror jag vi har idag när samhället inte tillåter det fullt mänskliga och tvingar oss att ta på en mask för att anpassa oss, då blir än mer dolt för oss, men kan vara väl synligt för den som betraktar och vågar ha hjärtat fullt synligt och vara sårbar.Det var skrivet med glimten i ögatSen så håller jag inte med dig i sak. Att tro att man kan utläsa en persons personlighet baserat på vilken klocka man använder säger mer om dina egna uppfattningar och eventuella fördomar om vad specifika attribut betyder. Det skulle vara förmätet att tro att ens egna föreställningar är allmängiltiga
![]()
Ha ha, där började du med egna uppfattningar och fördomar som du tolkade in i helheten och fick insikt. Kan man skönja en viss fåfänga i klockvalet? Var skjortan också Hugo Boss? Var den av typen som reas ut? Kanske ligger fokus på att pengar ska användas i affärer och inte i sånt den här personen anser vara onödigt? Kanske en viss övertro på att ett visst varumärke har större betydelse än smakfullhet för det som passar ihop? Det är lätt att tro att det inte är en person som lägger tid på att springa runt i affärer eller lägger tid på modebloggar på nätet.Möte med leverantör i början av veckan. Leverantören har Boss-klocka med tydliga orangea inslag och skjorta med kontrasttyg. Initialt gör jag givetvis en bedömning, utifrån de små detaljerna, av hela dennes person åt det mindre smickrande hållet. Efter mötet känner jag mig tillfreds med att leverantören säkert skulle göra ett bra jobb trots de allvarliga bristerna avseende klock- och skjortval.Det är lätt att glömma att vad som är viktigt för en själv kan vara helt ointressant/sakna värde för andra.