Jag får tyvärr erkänna att när jag ser en sub (oavsett modell) så tänker jag att de kunde lagt de pengana på en mycket roligare klocka.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Slutade precis följa cartiertråden.. sa du paneraiDet gäller även storlek då en stor dyr klocka syns bättre en än dyr liten. Det ger vid handen att Panerai-ägare är de allra mest bekräftelsesökande klockägarna.
Slutade precis följa cartiertråden.. sa du panerai?!
Det är lugntJag kanske ska tillägga att det var skrivet med ironi som en kommentar på det totalt orimliga inlägget som @stelah postade.
Fast det ligger hel del sanning i det.Jag kanske ska tillägga att det var skrivet med ironi som en kommentar på det totalt orimliga inlägget som @stelah postade.
Med din tolkning låter också din logik riktig. En för stor handsydd kostym leder inte till bekräftelser. Inte heller en 5:a i Tensta i jämförelse med en liten tvåa i innerstan. En liten Ferrari ger fler bekräftelser än en V90. Pengar däremot gör oss olika. Vi är alla i någon form i en grupp som tycker si eller så. Det har alltid varit så. Alla befinner sig inte i miljöer där de får bra information. Hjärnan belönar oss dessutom med dopamin när våra åsikter bekräftas, medan den drar igång stresshormoner då vi blir motsagda. Det är inte konstigt att det känns skönare att befinna sig bland likasinnade. Det finns både fördelar och risker med det. Jag kan inte svara för alla som gillar Panerai, men de jag träffat har inte visat på de tecken du åsyftar. Personligen tror jag det är som för de flesta andra inom alla områden, man gillar less is more. En stor tavla med symmetri och få störande detaljer är svårslagen i längden. Det är alltid kul med en blå tavla t ex men det brukar sällan hålla i sig särskilt länge, men kan kompenseras genom att köpa fler klockor om man har råd.Det gäller även storlek då en stor dyr klocka syns bättre en än dyr liten. Det ger vid handen att Panerai-ägare är de allra mest bekräftelsesökande klockägarna.
Bra att man kan välja dåDet gäller även storlek då en stor dyr klocka syns bättre en än dyr liten. Det ger vid handen att Panerai-ägare är de allra mest bekräftelsesökande klockägarna.
Jag får tyvärr erkänna att när jag ser en sub (oavsett modell) så tänker jag att de kunde lagt de pengana på en mycket roligare klocka.
Är det inte korkat att inte analysera personer efter hur de klär sig och yttre attribut? Oavsett hur du vrider på det så är det ett medvetet val och det återspeglar individen.Lika korkat att döma en person efter klocka som att göra det efter klädstil eller annat yttre attribut, och gör man det visar det bara avsaknad av eget omdöme och bristande storlek på könsorgan.
Lika korkat att döma en person efter klocka som att göra det efter klädstil eller annat yttre attribut, och gör man det visar det bara avsaknad av eget omdöme och bristande storlek på könsorgan.
Fast det ligger hel del sanning i det.
Med din tolkning låter också din logik riktig. En för stor handsydd kostym leder inte till bekräftelser. Inte heller en 5:a i Tensta i jämförelse med en liten tvåa i innerstan. En liten Ferrari ger fler bekräftelser än en V90. Pengar däremot gör oss olika. Vi är alla i någon form i en grupp som tycker si eller så. Det har alltid varit så. Alla befinner sig inte i miljöer där de får bra information. Hjärnan belönar oss dessutom med dopamin när våra åsikter bekräftas, medan den drar igång stresshormoner då vi blir motsagda. Det är inte konstigt att det känns skönare att befinna sig bland likasinnade. Det finns både fördelar och risker med det. Jag kan inte svara för alla som gillar Panerai, men de jag träffat har inte visat på de tecken du åsyftar. Personligen tror jag det är som för de flesta andra inom alla områden, man gillar less is more. En stor tavla med symmetri och få störande detaljer är svårslagen i längden. Det är alltid kul med en blå tavla t ex men det brukar sällan hålla i sig särskilt länge, men kan kompenseras genom att köpa fler klockor om man har råd.
Är det inte korkat att döma människor som dömmer andra att de har avsaknad av eget omdöme och har en bristande storlek på könsorganet?Lika korkat att döma en person efter klocka som att göra det efter klädstil eller annat yttre attribut, och gör man det visar det bara avsaknad av eget omdöme och bristande storlek på könsorgan.
Döm aldrig boken efter omslaget, Steve Jobs klädde sig som en avdankad alkoholiserad handbollsspelare men var han det?Är det inte korkat att inte analysera personer efter hur de klär sig och yttre attribut? Oavsett hur du vrider på det så är det ett medvetet val och det återspeglar individen.
Det behövs inte, de avslöjar sig själva.Är det inte korkat att döma människor som dömmer andra att de har avsaknad av eget omdöme och har en bristande storlek på könsorganet?![]()
Om du utgår ifrån att jag inte skriver ur ett lsd-rus tror jag att du lättare får ihop det. Jag svarade på din kommentar på mitt inlägg och försökte hjälpa dig förstå hur en Paneristi tänker. Om du på fullaste allvar tror att jag drar felaktiga slutsatser, tror jag inte att vi kommer längre. Tvärsäkerhet har alltid varit ett hinder för nytt lärande. Jag tror du förstår att jag var vass i uttalandet och att mitt inlägg inte hade avsikt att övergripa allt, men om du funderar över varför Rolex och Omega köps mest, kommer du en bit på väg. Den målgruppen jag syftar på är så klart de som köper nytt. Vintagegruppen har ett helt annat tänk. Personligen tror jag inte att jag skulle kunna skriva som du gör. Hoppas dock att du får din dopamin-kick i form av gillanden. Någon brukar gilla dryga uttalanden eller så förstår jag inte ditt syfte.Tyvärr lever vi i en tidsålder där svaren allt som oftast är en så förenklad version som möjligt. Att ens snudda vid tanken att en människa är mer komplex än trycket på sin tröja verkar vara en svindlande tanke för vissa.
Finns det enstaka individer som kompenserar bristande bekräftelse som barn genom att välja en dyr klocka...absolut.
Är det en förklaringsmodell som går att tillämpa på en majoritet av de som äger dyra klockor...naturligtvis inte.
Det är svårt att svara på din post då den skiftar likt ett lsd-rus och blandar och ger i en mängd olika ämnen såsom symmetri, färgval, grupptillhörighet. Nu var det ju inget av det jag svarade på utan dina felaktiga slutsatser gällande bekräftelse så vi kan väl hålla oss till det?
Om du utgår ifrån att jag inte skriver ur ett lsd-rus tror jag att du lättare får ihop det. Jag svarade på din kommentar på mitt inlägg och försökte hjälp dig först hur en Paneristi tänker. Om du på fullaste allvar tror att jag har drar felaktiga slutsatser, tror jag inte att vi kommer längre. Tvärsäkerhet har alltid varit ett hinder för nytt lärande. Jag tror du förstår att jag var vass i uttalandet och att mitt inlägg inte hade avsikt att övergripa allt, men om du funderar över varför Rolex och Omega köps mest, kommer du en bit på väg. Den målgruppen jag syftar på är så klart de som köper nytt. Vintagegruppen har ett helt annat tänk. Personligen tror jag inte att jag skulle kunna skriva som du gör. Hoppas dock att du får din dopamin-kick i form av gillanden. Någon brukar gilla dryga uttalanden eller så förstår jag inte ditt syfte.
Jag tycker att du ska läsa lite om varifrån bekräftelsebehov kommer. Det gäller inte bara klockor. Det jag skriver i inlägget stämmer mycket väl med det vi vet om en människas psykologi. Möjligen skulle jag lagt till en emoji med blinkande öga för att alla skulle förstå min ingång. Det du gör här är att undvika fråga och gå på person. Det brukar du inte göra, så jag undrar hur du kan skriva att jag skriver ur ett lsd-rus. Du får gärna ställa frågor om det är något du inte förstår. Personligen har jag ett 10-tal klockor i storleken 34-45 mm av skiftande märken och prisnivåer så jag är inte lätt att kategorisera som jag upplever att du har behov av att göra. Jag har inga problem med människor som tycker annorlunda. Tvärtom, det berikar mig och jag lär mig ständigt i den kontexten. De enda jag har problem med är människor som har patent på sanningen. Dessa går inte att diskutera med eftersom de inte vill ta in ny fakta eller andra resonemang. Jag jobbar på det eftersom jag vet att vi är komplexa och enkla varelser på en och samma gång. Mästrande översittare har inte heller varit den bästa ingången för berikande samtal. Jag syftar på dig nu, men vet att du inte brukar skriva så här så jag är mest förvånad.Högst märkligt att först komma med ett kategoriskt påstående och sen i nästa replik skriva att tvärsäkerhet är ett hinder för lärande. Dessutom så om jag inte håller med dig har du diskuterat färdigt?!? Udda att bara vilja diskutera med likasinnade. Lämnar du diskussioner även i andra sammanhang där folk har avvikande åsikter från dina?
Att jag tog Panerai som exempel var för att du äger Panerai, så med andra ord borde du kunna tillämpa din analys på dig själv om du vänder den inåt. Så stämmer det i ditt fall?
Sen att du tycker att jag är dryg, det står dig fritt att tycka, men rätt trist stil att förminska mitt inlägg som någon sorts like-horande. Det glädjer dig kanske att mitt inlägg hittills har fått 0 gillanden...trots det så står jag fast vid min åsikt. Det är i mina ögon helt bisarrt att påstå att de som köper nya dyra klockor har fått bristande uppmärksamhet som barn, och om du tror att du kan skriva det oemotsagd på ett offentligt forum så får du tänka om.
Det är helt rätt att du visar tillbörlig respekt när du tilltalar folk från rätt sida SverigeDömer ingen efter vad de har på handleden! Däremot så kommer jag på mig själv att tala lite tydligare och långsammare när jag möter en Stockholmare![]()
Intressant. Just nu så har blåa jeans och en Nashville Predators hoodie på mig. Analysera!! Förutom att jag gillar hockey dvsÄr det inte korkat att inte analysera personer efter hur de klär sig och yttre attribut? Oavsett hur du vrider på det så är det ett medvetet val och det återspeglar individen.
Om jag skulle träffa dig så tror jag att hyffsat snabbt skulle ditt yttre avslöja mycket om dig. Visst är det intressant med kan inte analysera dig från en one-liner. Jag är fortfarande av åsikten att ens yttre återspeglar vem man är som person.Intressant. Just nu så har blåa jeans och en Nashville Predators hoodie på mig. Analysera!! Förutom att jag gillar hockey dvs
Du får absolut vara av den åsikten givetvis. Är inte alls så jag menade. Jag är dock tämligen säker på att du inte skulle ha många rätt om exempelvis mig om vi skulle träffats säg på en gtg. Utan att ha lärt känna mig förstOm jag skulle träffa dig så tror jag att hyffsat snabbt skulle ditt yttre avslöja mycket om dig. Visst är det intressant med kan inte analysera dig från en one-liner. Jag är fortfarande av åsikten att ens yttre återspeglar vem man är som person.
Om jag skulle träffa dig så tror jag att hyffsat snabbt skulle ditt yttre avslöja mycket om dig. Visst är det intressant med kan inte analysera dig från en one-liner. Jag är fortfarande av åsikten att ens yttre återspeglar vem man är som person.
Tänker du likadant när du ser folk köra volvo?
En sub är ju egentligen den mest perfekta klockan nånsin....
Först säljer du din khaki38a sen hatar du subbar...
Fan anders.. nu blir jag bara lissen och besviken po daj!