• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

D W o män runt 50???

tissoter

Audemars
Det roliga är ju när dessa medelålders härliga, lite korpulenta män stylar till sig inför sommarfesten med ljusa chinos (som kommer bli skitiga under kvällen eftersom flädernubbar, sommardans och dansk julafton inte går så bra ihop) turkos kappahl skjorta och så pricken över i:et, DWklockan på sommarnato, och så tycker de att de är så snygga. Men det har nog mer kontexten att göra än klockan, vilken kan vara helt okej om folk vill ha en sån.
Haha, glöm inte den udda kostymkavajen som är lite för stor.
 

RobVintage

Panerai
Det roliga är ju när dessa medelålders härliga, lite korpulenta män stylar till sig inför sommarfesten med ljusa chinos (som kommer bli skitiga under kvällen eftersom flädernubbar, sommardans och dansk julafton inte går så bra ihop) turkos kappahl skjorta och så pricken över i:et, DWklockan på sommarnato, och så tycker de att de är så snygga. Men det har nog mer kontexten att göra än klockan, vilken kan vara helt okej om folk vill ha en sån.
Efter det klagomålet vill vi se en helbild på hur du såg ut igår så man är rätt klädd i framtiden
 

Goose

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Så folk bär klockor och det skulle vara något negativt? Med tanke på mängden bara handleder jag brukar se är jag glad när någon trots allt bär klocka, oavsett märke. Sedan ser DW ut som en klassisk dressklocka. Inget fel med det. Dressklockor är snygga.
 

Bruset

Panerai
Jamen eller hur??? Jag fick ju dig att svara på en tråd som du inte gillar och inte borde svara på o ändå svarar du på den , knepigt va??? Och för att förtydliga dina förutfattade meningar så sitter jag inte på en fest... Otroligt att du svarar på sånt här trams.....
Du söte vilken baksmälla...
Blandningen av OP, jäger och turkisk peppar är inget jag kan rekommendera för någon.
Ber om ursäkt för mitt påhopp igår och hoppas på en trevlig midsommardag för alla!
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Nej?
Om man får något i gåva av någon så tycker jag man bör visa uppskattning för det och använda det, även om man inte skulle köpt det själv, men det kanske bara är jag :)
Men om jag får något som jag inte gillar, tex en tröja, så lägger jag undan den eller kollar lite snyggt om vi kanske kan byta till en annan färg etc. Skulle aldrig drömma om att gå runt med något jag inte gillar :)
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Så folk bär klockor och det skulle vara något negativt? Med tanke på mängden bara handleder jag brukar se är jag glad när någon trots allt bär klocka, oavsett märke. Sedan ser DW ut som en klassisk dressklocka. Inget fel med det. Dressklockor är snygga.
Exakt. Tror en DW kan vara en bra gateway-klocka för många. Bättre de startar med något på handleden än inget alls.
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Glad midsommar på er alla!!
Jag har suttit ett tag här o blivit smått deprimerad över en sak.....anledningen till depressionen just på midsommarafton är att jag inte förstår varför en hel del män runt 50-55 bär Daniel Wellington med randigt Nato.....gärna guldfärgade....
I min värld finns de sjukt mycke snyggare klockor i samma prisklass , DW blir bara så fel....otroligt fel
De vill väl inte supa sönder sin Rolle? :D
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Efter det klagomålet vill vi se en helbild på hur du såg ut igår så man är rätt klädd i framtiden
Ja, nu tror jag inte det är särskilt intressant för forumet vilka klädval jag gjorde igår, men du missar en poäng. Kläder är en sak, hur folk beter sig i de kläder de har valt är en helt annan. :) Så: jag valde ett par ljusare byxor från Boomerang, en Hackett pike', bruna skor från Rieker och min Explorer på armen. Ledigt klädd helt enkelt. Sen vill jag tillägga att jag var på gymmet kl 7 i morse. Då förstår du min status igår. Den var städad. ;)
 

RobVintage

Panerai
Ja, nu tror jag inte det är särskilt intressant för forumet vilka klädval jag gjorde igår, men du missar en poäng. Kläder är en sak, hur folk beter sig i de kläder de har valt är en helt annan. :) Så: jag valde ett par ljusare byxor från Boomerang, en Hackett pike', bruna skor från Rieker och min Explorer på armen. Ledigt klädd helt enkelt. Sen vill jag tillägga att jag var på gymmet kl 7 i morse. Då förstår du min status igår. Den var städad. ;)
Du är en förebild! Själv var jag aprak och har inga behov att berätta vilka märken jag hade på mina kläder:D
 

manekin

Omega
Ja, nu tror jag inte det är särskilt intressant för forumet vilka klädval jag gjorde igår, men du missar en poäng. Kläder är en sak, hur folk beter sig i de kläder de har valt är en helt annan. :) Så: jag valde ett par ljusare byxor från Boomerang, en Hackett pike', bruna skor från Rieker och min Explorer på armen. Ledigt klädd helt enkelt. Sen vill jag tillägga att jag var på gymmet kl 7 i morse. Då förstår du min status igår. Den var städad. ;)
Gymmet är iaf för mig den bästa bakfylledödaren!
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Glad midsommar på er alla!!
Jag har suttit ett tag här o blivit smått deprimerad över en sak.....anledningen till depressionen just på midsommarafton är att jag inte förstår varför en hel del män runt 20-30 bär Rolex med datumbubbla.....gärna guldfärgade....
I min värld finns de sjukt mycke snyggare klockor i samma prisklass, Rolex blir bara så fel....otroligt fel
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Det roliga är ju när dessa medelålders härliga, lite korpulenta män stylar till sig inför sommarfesten med ljusa chinos (som kommer bli skitiga under kvällen eftersom flädernubbar, sommardans och dansk julafton inte går så bra ihop) turkos kappahl skjorta och så pricken över i:et, DWklockan på sommarnato, och så tycker de att de är så snygga. Men det har nog mer kontexten att göra än klockan, vilken kan vara helt okej om folk vill ha en sån.
Vad trist det måste vara att bara bli bjuden på fester där du uppenbarligen inte passar in:cool:
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Glad midsommar på er alla!!
Jag har suttit ett tag här o blivit smått deprimerad över en sak.....anledningen till depressionen just på midsommarafton är att jag inte förstår varför en hel del män runt 20-30 bär Rolex med datumbubbla.....gärna guldfärgade....
I min värld finns de sjukt mycke snyggare klockor i samma prisklass, Rolex blir bara så fel....otroligt fel
Varför blir Rolex fel?

Edit. Nevermind. Läste hela tråden och förstår nu vad du menade.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Glad midsommar på er alla!!
Jag har suttit ett tag här o blivit smått deprimerad över en sak.....anledningen till depressionen just på midsommarafton är att jag inte förstår varför en hel del män runt 20-30 bär Rolex med datumbubbla.....gärna guldfärgade....
I min värld finns de sjukt mycke snyggare klockor i samma prisklass, Rolex blir bara så fel....otroligt fel
Varför blir Rolex fel?

Edit: Tvåa på bollen
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Ja, nu tror jag inte det är särskilt intressant för forumet vilka klädval jag gjorde igår, men du missar en poäng. Kläder är en sak, hur folk beter sig i de kläder de har valt är en helt annan. :) Så: jag valde ett par ljusare byxor från Boomerang, en Hackett pike', bruna skor från Rieker och min Explorer på armen. Ledigt klädd helt enkelt. Sen vill jag tillägga att jag var på gymmet kl 7 i morse. Då förstår du min status igår. Den var städad. ;)

Piké!? Herregud, det var midsommarafton inte en cirkus/tennismatch.
Nja, den svenskaste av högtider borde fått lite mer respekt än så. Bakläxa. :D
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Piké!? Herregud, det var midsommarafton inte en cirkus/tennismatch.
Nja, den svenskaste av högtider borde fått lite mer respekt än så. Bakläxa. :D
Med tanke på att man befann sig på en äng smyckandes en midsommarstång som passade det utmärkt. Lätt och ledigt. Att respektera högtiden gör man på andra sätt än att gå runt i en Armanikostym...
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Jamen Rieker.... Det är ju pensionärsmannens motsvarighet till kvinnornas Frövi.
Vilken motsvarighet det kan man gissa om men det är banne mig de skönaste skor jag haft. Men hur kommer det sig att du känner till Frövi så väl... Får du låna gumman dins på fredagskvällar :p
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Nyss hemkommen från en middag där de två andra männen bar varsin DW. När de fick se min klocka skulle de provas och de konstaterade med förtjusning att man kunde se genom bakstycket och undrade vad det var för stor sak som snurrade där inne :D
Berättade lite om klockan och vad rotorn har för funktion och det kanske fick dem att fundera på om inte DW:n skulle bytas ut :)
 
Topp