• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

D W o män runt 50???

Buffi

Panerai
Om man går och stör sig på folk med DW så får man störa sig väldigt ofta nu för tiden känns det som ;) Man ser dom ju precis överallt. Jag ser absolut inget fel med dem dock.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Nyss hemkommen från en middag där de två andra männen bar varsin DW. När de fick se min klocka skulle de provas och de konstaterade med förtjusning att man kunde se genom bakstycket och undrade vad det var för stor sak som snurrade där inne :D
Berättade lite om klockan och vad rotorn har för funktion och det kanske fick dem att fundera på om inte DW:n skulle bytas ut :)
Man måste ge dem ordentligt med Cred för att de uppmärksammade din klocka. Folk med parfymklockor brukar inte ha ögon som fokuserar på handledare...
Vilken bar du? Panerain?
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
För mig är det det... Jag tycker många kvartsare för den pengen lirar i samma liga.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Man måste ge dem ordentligt med Cred för att de uppmärksammade din klocka. Folk med parfymklockor brukar inte ha ögon som fokuserar på handledare...
Vilken bar du? Panerain?
Den ena visste att jag skulle köpa en ny klocka men det var faktiskt hans fru som såg det först :)

Nej, det var en ny klocka som jag köpte i veckan. Ska försöka få ihop en paketöppning i morgon men jag får ångest när jag ser hur bra en del paketöppningar är så mitt manus är typ 4 st A4 just nu :D
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Men nån måste ju styra upp detta! Man kan säga till dem: "Du måste skaffa dig en riktig klocka! Alltså en RIKTIG klocka". !!
Tips: Stirra konstigt på personen du upplyser.
Sen visar du din klocka. Peka. Riktig klocka. Riktig.
Haha! :D

Eller lite fint fråga om de inte ska sluta låna tonårsdotterns/sonens klocka utan köpa en egen, riktig klocka, istället! :p
 

Hugii

Audemars
Men nån måste ju styra upp detta! Man kan säga till dem: "Du måste skaffa dig en riktig klocka! Alltså en RIKTIG klocka". !!
Tips: Stirra konstigt på personen du upplyser.
Sen visar du din klocka. Peka. Riktig klocka. Riktig.
Du kan leda hästen till vattnet men inte tvinga den att dricka. ;)
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Den ena visste att jag skulle köpa en ny klocka men det var faktiskt hans fru som såg det först :)

Nej, det var en ny klocka som jag köpte i veckan. Ska försöka få ihop en paketöppning i morgon men jag får ångest när jag ser hur bra en del paketöppningar är så mitt manus är typ 4 st A4 just nu :D
Spännande! Känn ingen oro. Ser fram emot öppningen.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Det är fortfarande så jävla roligt att du drar upp märkena på kläderna du har på dig, störtlöjligt!
Som jag själv nämnde så var det högst ointressant för forumet men det efterfrågades och man vill ju inte vara otrevlig. Men nu kanske vi då ska lämna det och koncentrera oss på det forumet är till för...
 

RobVintage

Panerai
Som jag själv nämnde så var det högst ointressant för forumet men det efterfrågades och man vill ju inte vara otrevlig. Men nu kanske vi då ska lämna det och koncentrera oss på det forumet är till för...
Men du gör narr av medelålders män i ljusa chinos vilket du själv bär samt en billigare skjorta? Det är ju inte jätteflådigt med hackett direkt det kan du ju lägga på minnet!
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Just det, istället för att ironisera över hur medelålders män klär sig och uppför sig på fest:rolleyes:
Det inlägget var skrivet med en stor portion humor och ironi och ingenting att tas på allvar. Det verkar som att det störde flera stycken ordentligt vilket förvånar mig. Så om någon, med eller utan turkos kappahlskjorta, tog detta på allvar så meddelar jag härmed: det var ett skämt. Nu är jag färdig med den här tråden för jag tror inte att detta tjabbande tillför så hemskt mkt mer.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag upplyser dig bara jobbigt va;)
Det stör mig inte ett skit vad du har för åsikter. Däremot försöker jag säga till dig att resterande forummedlemmar tycker förmodligen det här är ganska meningslöst. Är det något mer du vill diskutera så är du välkommen att pma mig istället så slipper vi kladda ner tråden mer.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Nej, det är bara @Airman som är lite upphetsad över oss medelålders män;) En hest blir inget race så koppla av:)
Vi är rätt hemska. Det kan jag ju hålla med om.
Just det där att vi inte riktigt bryr oss om vad andra tycker utan kör det vi gillar är faktiskt skitjobbigt.
Och jag har inte fyllt 40 än. Kommer bli än mer outhärdlig vad det lider antar jag. :D
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Vi är rätt hemska. Det kan jag ju hålla med om.
Just det där att vi inte riktigt bryr oss om vad andra tycker utan kör det vi gillar är faktiskt skitjobbigt.
Och jag har inte fyllt 40 än. Kommer bli än mer outhärdlig vad det lider antar jag. :D
Precis! Med åren kommer du att utveckla dessa egenskaper till fulländling:D
 

Peter K

Panerai
2-Faktor
Det stör mig inte ett skit vad du har för åsikter. Däremot försöker jag säga till dig att resterande forummedlemmar tycker förmodligen det här är ganska meningslöst. Är det något mer du vill diskutera så är du välkommen att pma mig istället så slipper vi kladda ner tråden mer.
Men det är ok för dig att hacka på folk som inte har den klocka du tycker dom ska ha.
Rieker och Hacket mannen väx upp.
 

JohnDoe

Rolex
Kläder? På midsommar! Är det inte då alla i fyllan o villan kastar sina kläder o badar nakna i sann sjuttiotalsanda. Alla springer ju redan omkring skäggiga som på sjuttiotalet :).
Glad midsommar
 
Topp