• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

D1 Milano Passaround - Anmälan (kolla sida 2 för info, regler, mm).

Vilken Modell ska vi välja?


  • Totala väljare
    36

DB15

Panerai
Pledge Member
Hej igen alla!
Nu har jag kollat upp D1 Milano lite och vissa var sugna på en passaround igen! Tanken är att vi denna gång provar en med automatverk (vilket "tyvärr" endast görs i 41.5mm) samt länk. För er som oroar er över det så skickar vi självklart med ett länk kortar verktyg tillsammans med klockan så att det blir enkelt för alla.

Men nu till själva passarounden! Jag hade tänkt mig 10 platser totalt där man får testa klockan i 1 vecka vardera tills för att sedan skicka den vidare till näste man på listan. Obs! om klockan skickas så ska detta göras med rek! Mer regler gör vi upp om sen när vi väl får ihop manskapet :)
priser? Ja vi har inte valt vilken modell vi vill prova än men jag skulle föreslår att vi tar någon av dessa, Har även lyckats fixa en rabattkod på 15% så vi får den lite billigare.

Klocka 1: Stainless med skelett tavla, pris 550kr per person.
D1_Milano silver skelett.png


Klocka 2: Silver med Svart tavla, pris 495kr per person.
D1_Milano_-_01-ATBJ01-Front_1200x.png


Klocka 3: Gun metal med skelett tavla, pris 571kr per person.
D1_Milano_-_01-SKBJ02-Front_1200x.png


Klocka 4: Gun metal med svart tavla, pris 512kr per person.
D1_Milano_-_01-ATBJ02-Front_1200x.png


Där är alla alternativen! Lägg gärna en röst på vilken och skriv om ni vill vara med på en kommande Passaround :)
 

JohanRe

Cartier
Hur funkar det med passaround, har inte riktigt koll. Skulle gärna vara med men vill veta vad man ger sig in på och vad som gäller
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Nu tror jag att vi är tillräckligt många för att starta igång!
Som jag förstått rätt så är klocka 1 och 2 (stainless med skelettavla och stainless med svarttavla) dom populäraste.
Trotts att svarttavla vann med endast 1 röst så tycker jag att vi kör på stainless med skelett.

Så till passarounden!
klockan vi kör på är som sagt "Stainless Steal med skelettavla, Det finns 10 platser och reglerna är enkla!
Vi kör dom i punkt form ;)
  • Klockan får stanna hos deltagarn i en vecka för att sedan skickas vidare till nästa person i listan.
  • klockan och dess tillbehör skall hanteras varsamt!
  • Om klockan skickas via posten så är det Rek som gäller och den skall packas väl. Självklart kan man ses f2f för en personlig överlämning.
  • Jag har rätt att neka plats till medlemmar med få inlägg/good guy inlägg.
  • Alla deltagarna måste göra minst ett inlägg med bild/bilder där man berättar kort (eller långt) om sina tankar angående klockan.
  • Efter att alla deltagarna fått prova på klockan så kommer denna att lottas ut bland deltagarna med hjälp av Svenskaspels lottodragning.
Anmälan görs till mig via PM först till kvarn (skriv gärna vilken ort/stad ni kommer ifrån för att underlätta ihopsättningen av listan). När vi fått ihop listan så får ni swish nummer via pm.

1. @DB15
2. @Nissenutz
3. @Sistakvarten
4. @TheTaleTeller
5. @meo_swe
6. @JohanRe
7. @Sjobedan
8. @johnz
9.
10.
 
Senast ändrad:
Topp