• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

D1 Milano

DB15

Silver
Pledge Member
Med risk för att bli lynchad så måste jag ändå ta risken och ställa frågan i forumet om vad ni tycker om D1 Milano klockorna?
Själv är jag ett stort fan av AP samt Gentas design och tycker att Royal Oak är utan tvekan en av dom absolut snyggaste men även bland dom mest unika klockorna som finns där ute.
Tyvärr för min del så finns väl inte en blekaste chans i denna livstid att jag någonsin kommer äga en.
Så då är det väl nästan självklart att mina ögon fastnade genast på dessa av olika anledningar :)
B6D98673-A198-4378-B423-41951A32FCCE.png

D2CF468B-0422-47D5-BAA8-7C0453EFA05B.png

85253F29-E598-4CD9-AC2C-A75FF23ADDA4.png

Dom finns i en mängd olika kombinationer av material verk osv. Just denna är kvarts varianten som dom även kallar ultra thin.
Kolla gärna in hemsidan https://d1milano.com/ och vad ja kan se så finns dom hos en hel del ur handlare.

Hoppas alla haft en fin påsk!
Hälsningar
D

Senast ändrad:
Med risk för att bli lynchad så måste jag ändå ta risken och ställa frågan i forumet om vad ni tycker om D1 Milano klockorna?
Själv är jag ett stort fan av AP samt Gentas design och tycker att Royal Oak är utan tvekan en av dom absolut snyggaste men även bland dom mest unika klockorna som finns där ute.
Tyvärr för min del så finns väl inte en blekaste chans i denna livstid att jag någonsin kommer äga en.
Så då är det väl nästan självklart att mina ögon fastnade genast på dessa av olika anledningar :)
B6D98673-A198-4378-B423-41951A32FCCE.png

D2CF468B-0422-47D5-BAA8-7C0453EFA05B.png

85253F29-E598-4CD9-AC2C-A75FF23ADDA4.png

Dom finns i en mängd olika kombinationer av material verk osv. Just denna är kvarts varianten som dom även kallar ultra thin?
Kolla gärna in hemsidan.
https://d1milano.com/ och vad ja kan se så finns dom hos en hel del ur handlare.

Hoppas alla haft en fin påsk!
Hälsningar
D
Gillar den! Gillar AP också men är lite i samma sits som dig där. Har visserligen råd om jag säljer av massa klockor men prioriterar inte mina pengar så :)

Quartz på klocka utan sekundvisaren är ju nice också iom att den kan bli väldigt tunn. En på 38mm hade varit nice!

Den ser ju onekligen bra ut, men... Problemet är detsamma som med alla s.k. homageklockor - designen är en kopia eller efterapning på något annat vilket inte känns så fräscht. Jag tror att jag skulle tycka att det var litet pinsamt att ha en sån på sig.

Tycker de ser trevliga ut, Quartz är bara en bonus för mig. Läst helt ok recensioner om dem, skulle nog kunna prova om jag hittade en billig. Lite blandat från olika märken, och kanske inte helt egen design, men funkar för mig.

Edit: vart skickas de ifrån? Italien? (Tänkte Milano)

Tycker de ser trevliga ut, Quartz är bara en bonus för mig. Läst helt ok recensioner om dem, skulle nog kunna prova om jag hittade en billig. Lite blandat från olika märken, och kanske inte helt egen design, men funkar för mig.

Edit: vart skickas de ifrån? Italien? (Tänkte Milano)
Finns en hel del retailers runt om i Europa. Köper man från hemsidan skickas de från Holland.
Hittade även en rabattkod som ger 15% hajj15 :)

Gillar den! Gillar AP också men är lite i samma sits som dig där. Har visserligen råd om jag säljer av massa klockor men prioriterar inte mina pengar så :)

Quartz på klocka utan sekundvisaren är ju nice också iom att den kan bli väldigt tunn. En på 38mm hade varit nice!

Det finns 38mm:s versioner faktiskt. Dom går under dam kategorien vilket e konstigt :)

Inte för att jag skulle köpa en men vill ändå ge dem lite cred för att ändå göra lite egen design. Länken är ju mer IWC än AP. Ingen kopia rakt av som ex Steinhart...

Var tvungen och testa en då jag tyckte de såg fina ut på bild. Blev väldigt possitivt överraskad av att se den i verkligheten.

20200803_151713.jpg

Tillbaka
Topp