• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Daddy has got a new toy

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har haft några pissiga dagar på grund av sjukdom i familjen och vad gör man då för att hålla modet uppe? Man shoppar såklart! :D

Har velat ha detta objektivet ett tag nu, men inte riktigt kunnat rättfärdiga det för mig själv.
Tyvärr var ljuset rätt kass när jag kom hem, men ni fattar grejen. Är mycket nöjd, speciellt med tanke på att det bara kostar 2300kr. Man kan ta sig löjligt nära (typ 3cm), samtidigt som man kan använda det som ett vanligt "walk around" objektiv. Att det är så litet gör att man slipper ha ett stort stativ, vilket jag ser som en stor fördel.

Detta är första gången jag fotar med ett makroobjektiv och ALLT ludd syns verkligen, så innan nästa fotosession blir det noggrannare rengöring av klockan.
Nikon DX 1:1 makro 40mm (blir 60mm på en DX-kamera)

DSC_0042_zps3a04a6e0.jpg


DSC_0057_zpsc97c2c63.jpg


DSC_0048_zps813f5d7f.jpg


DSC_0058_zps4f92f470.jpg

DSC_0055_zpsed3f3a8f.jpg


DSC_0053_zpsd1c6e107.jpg
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Fina bilder. Gillar verkligen macrobilder. Jäkla knivskarpa detaljer på seikon.

Hoppas problemen löser sig.
 

JayJay

Rolex
Skön glugg. Vart har du handlat? När man ser macrofoton på GS:ar blir man ju alldeles till sig... Dem har verkligen fantastisk finish.

Hoppas hälsotillståndet ordnar till sig snarast.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Skön glugg. Vart har du handlat? När man ser macrofoton på GS:ar blir man ju alldeles till sig... Dem har verkligen fantastisk finish.
Hoppas hälsotillståndet ordnar till sig snarast.

Handlade på Japanphoto. De tog 120kr mer i butik än på nätet, men som gengäld fick jag 500kr i deras tryckshop på nätet vilket är nice. Det roliga med GS oc makro (eller heter det macro?) är att man hittar nya detaljer. Hade ingen aning om att timindikeringen kl12 är räfflad.
 

Bolio

Panerai
Har tyckt i dina bildserier tidigare att de är löjligt bra och trodde inte att det kunde bli bättre men tydligen gick det att få fram ytterligare förbättringar. Jag är lite kluven kring dina bilder pga att kvaliten är så hög vilket man kan ta som nått possitivt men det gör samtidigt vid en jämförelse med mina så kallade bilder att de blir f.. ruskigt dåliga ;).
Kanske kan skicka ner några boxar till dig så man får ett par användbara foton.

Krya på dig.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
En liten lume shot kanske... :)
Det ska bli roligt när solen går upp.
DSC_0246_zps5a2dfcca.jpg


Edit: Smutsig klocka tydligen. :(
 

Sond

Patek
Men sluta nu. Jag har inte råd med ett objektiv också..;) Helt fantastiska bilder på en fantastiskr klocka. Pratar om GS inte den där smutsiga beatern alltså..:)
 

Weberg

Audemars
Schyssta bilder på schysst dinka! Och att vara kreativ är ett bra sätt att håll tankarna borta från elände. Hoppas det går åt rätt håll.
 
Topp