• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens Asiatiska klocka-tråden!

Jag vet att det inte är torsdag men attans vad sugen på pannkakor jag är.
Det har absolut inget att göra med dagens Seiko.

IMG_8451.jpeg
Otroligt fin klocka! Känns dessutom väldigt ”modern” just nu.

Har du någon bild där man ser finish på tavla och boett bättre? Vad är det för storlek på boetten?

Tog bort bezeln för att polera glaset, tänkte ”kanske kul bleka det liiite bara”. Har gått bra innan med Seiko med gott resultat. Kan varna att det går fort, väldigt fort 😅

IMG_4166.jpeg

Så just nu får den se ut såhär medan all färg ska få försvinna och sedan polera upp insertet…
IMG_4168.jpeg

Nu hade jag ändå tänkt beställa ett nytt insert eller coin edge + insert (då jag ogilla att lumepluppen blivit väldigt gul) så inte hela världen. Men för er som vill prova en liten varning det går undan med klorin 🤓

Senast ändrad:
Jag brukar inte säga till folk att jag samlar på klockor för ofta har folk en skev bild och tror att det är någon slags lyxig dyrhobby.
Man är ju svensk och vill inte sticka ut.

Den här klockan är ett bevis på att man kan få en trevlig och charmig klocka för små slantar.
Tycker mycket om den och blir glad av den.

IMG_9401.jpeg

IMG_9397.jpeg

Otroligt fin klocka! Känns dessutom väldigt ”modern” just nu.

Har du någon bild där man ser finish på tavla och boett bättre? Vad är det för storlek på boetten?

Sent svar tyvärr, missade att du hade kommenterat min klocka.

Modern vet jag inte om den känns men gillar den trots sin lite överdrivna glittrighet.
Är inte hemma och kan mäta men klockan känns som 36 eller 37 mm.

Några bilder till som jag hade i telefonen som kanske visar bättre hur den ser ut.
Präglat 18 k i både boett och tavla.
Blir boetten sliten är det svårt om man inte slaktar en GS på boetten och byter ut.

IMG_3415.jpeg

IMG_8435.jpeg

IMG_5065.jpeg

Senast ändrad:
Fyller på med en Cronos.
Vissa klockor är trevligare än vid första anblicken och det här är en sån.
Trevlig och lagom men vad som gör det för mig är tavlans kulör har en svag metallisk ton som tyvär nye syns på enkel mobilbild.
Special är ju en bättre variant med tjockare guld och bättre justerat verk än standard.
Håller tiden mycket bra, har haft den igång och använt till och från hela veckan och ligger nu 10 sekunder fel.
Att äldre klockor ska gå som ett lass skit är en myt.

IMG_9509.jpeg

Fyller på med en Cronos.
Vissa klockor är trevligare än vid första anblicken och det här är en sån.
Trevlig och lagom men vad som gör det för mig är tavlans kulör har en svag metallisk ton som tyvär nye syns på enkel mobilbild.
Special är ju en bättre variant med tjockare guld och bättre justerat verk än standard.
Håller tiden mycket bra, har haft den igång och använt till och från hela veckan och ligger nu 10 sekunder fel.
Att äldre klockor ska gå som ett lass skit är en myt.

IMG_9509.jpeg

Mina nya klockor går som skit...

Tog bort bezeln för att polera glaset, tänkte ”kanske kul bleka det liiite bara”. Har gått bra innan med Seiko med gott resultat. Kan varna att det går fort, väldigt fort 😅

IMG_4166.jpeg

Så just nu får den se ut såhär medan all färg ska få försvinna och sedan polera upp insertet…
IMG_4168.jpeg

Nu hade jag ändå tänkt beställa ett nytt insert eller coin edge + insert (då jag ogilla att lumepluppen blivit väldigt gul) så inte hela världen. Men för er som vill prova en liten varning det går undan med klorin 🤓

Såhär blev det, inte dumt!
IMG_4274.jpeg
IMG_4275.jpeg

Börjar också uppskatta länken. Rasslar men inte så ful ändå 🤓

Senast ändrad:
Dagens, Super Jet Auto Dater.
Bra klockor ska ha sköna namn.

IMG_9548.jpeg

Band från tiden, men finns det krokodiler i Frankrike?

IMG_9557.jpeg

Verket som Citizen benämner som Jet är trevligt att se på.
Men låter som som dom är trasiga både när man använder kronan och när det automatiska uppdraget gör sit jobb.
Högt och otrevligt ljud.
Dom övergav det här verket rätt snabbt och började använda en mer konventionell lagring av rotorn.

IMG_9558.jpeg

För övrigt så det börjar ta sig på körsbärsblommefronten här.

IMG_9560.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp