• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens bottennapp - NymansUr

Tome

Cartier
Alltså va faan! Hade mejlat och ringt enda AD i Sverige för Panerai (NymansUr) för att kolla vilka OEM band dom hade inne för min nya Panna. Kommer dit (bara 20 mil enkel väg - en nätt utflykt). Får då veta av kvinnan i butiken att "Nää, det där JV bandet vi har inne till Radiomir passade visst inte ditt spänne. Men du kan ju beställa ett band. Men jag vet inte priser och vilket som passar din klocka. Det finns ju såå många olika varianter. Jag får kolla det och mejla dig imorgon". Var det bara jag som trodde man kunde förvänta sig topp service ifrån Nymans? Jag hade ju specat min modell i email och telefonsamtal. Lätt besviken! Men antar att servicen kanske är bättre om man köper en 300ksek klocka än ett par ynka band för 5-6ksek... Förstörde iaf min dag! Nån annan som haft samma upplevelse? Kommer nog att kontakta den Panerai-butik på Rivieran som jag kommer att semestra nära i sommar istället och hoppas att dom har bättre koll.

Note: jag var i hufvudstaden i affärer och hade inte åkt 20 mil endast för att köpa ett par straps ;)
 

Portofino

Panerai
Det beror på vem på Nymans du pratar med. Jag talade med en kvinna om samma ärende som du hade och hon hade verkligen noll koll. Gick tillbaka vid ett senare tillfälle och då hjälp av en yngre kille som var väldigt påläst och fixade nytt band direkt.
 

Ryttaren

Rolex
+1 på leben ovan. Tror det var bland annat RicVin som fick ett par riktigt grymma straps gjorda av Cheepo till sin panna (rätta mig om jag har fel)

Nymans Ur i västerås däremot har kanonservice...just for the record :)
 

Tome

Cartier
Det beror på vem på Nymans du pratar med. Jag talade med en kvinna om samma ärende som du hade och hon hade verkligen noll koll. Gick tillbaka vid ett senare tillfälle och då hjälp av en yngre kille som var väldigt påläst och fixade nytt band direkt.

Tror du har helt rätt här. Hon nämnde att det var nån som var ledig som hade koll, men lite basic som att slå i en pärm för priser kan man ju förvänta sig men dom hade endast en ouppdaterad lista från 2011...
 

Tome

Cartier
+1 på leben ovan. Tror det var RicVin som fick ett par grymma straps gjorda av Cheepo till sin panna (rätta mig om jag har fel)

Nymans Ur i västerås däremot har kanonservice...just for the record :)

Har pratat med Nymans i V-ås om service på en av mina andra ur och dom är supertrevliga och verkar ha stenkoll så jag tror du har rätt där. Jag kanske bara hade otur med personen jag pratade med.
 

Ryttaren

Rolex
Har pratat med Nymans i V-ås om service på en av mina andra ur och dom är supertrevliga och verkar ha stenkoll så jag tror du har rätt där. Jag kanske bara hade otur med personen jag pratade med.

Du är inte ensam om att ha synpunkter på servicen i Stockholm. Gäller säkert inte all personal, men de har en del att jobba på jämfört med vissa andra butiker.
 

stoffe56

Cartier
2-Faktor
Tyvärr så fick du prata med fel person.
Du ska fråga efter Sebastian eller Jesper när det gäller Panerai.
Jag har köpt många band och även beställt specialband och det har aldrig vart något problem alltid fått kanon service.
Tråkigt att det blev som det blev, men om du gör ett nytt försök med någon av dessa nämnda herrar så är jag övertygad om att det blir till belåtenhet.

Och band kan man aldrig få för många av :)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
+1 på leben ovan. Tror det var bland annat RicVin som fick ett par riktigt grymma straps gjorda av Cheepo till sin panna (rätta mig om jag har fel)

Nymans Ur i västerås däremot har kanonservice...just for the record :)
Håller med om Nymans Västerås! Kanontrevliga!!
Håller även med om att straps köper man lika gärna här på KS. Kolla med AW Straps, MJ Leather eller som nämndes ovan Cheepo. Har de inget färdigt som du vill ha så kan de i princip fixa vad du än kan tänkas önska!! Har säkert 10 straps gjorda av dessa herrar:)
 

M021

Rolex
2-Faktor
Kan alltid beställa Panerai band i Västeråsbutiken om du vet vad du ska ha, om inte annat ringer dom sthlm och ser till att rätt saker blir levererade!
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Tråkigt att du inte fick den service du förväntade dig. Själv var jag på Nymans i Västerås i dag och det var toppen som vanligt.
 

Kairo

Panerai
Träffade en grymt skön snubbe på Nymans sist jag var där. Han gav mig 10% på 116610LN, utan att jag ens nämnt priset. Hade inga planer på att göra det heller. Vi satt och snackade klockor i minst en halvtimme. :)
Aldrig pratat med kvinnan du nämner, men hon verkar inte så skarp.
 

Apansson

Torpare
Tråkigt att höra, jag har också lite blandade erfarenheter av Nymans. Vissa där är dryga och tror att bara för att man är ung så har man ingen köpkraft och uppträder allmänt ointresserad, men andra är hur trevliga som helst. Ojämna betyg på deras service från mig!
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Trist upplevelse

Jag har dock alltid fått toppservice där så jag tror du hade otur. Skall iofs inte spela någon roll vem du talar med. Det skall alltid vara bra service.
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Trist upplevelse

Jag har dock alltid fått toppservice där så jag tror du hade otur. Skall iofs inte spela någon roll vem du talar med. Det skall alltid vara bra service.
Tror snarare att det är du som har haft tur, bara du och någon enstaka person till på forumet som har något positivt att säga om Nymans i Stockholm, finns ju däremot ett gäng trådar/inlägg om snorkigt bemötande och dålig service på Nymans. Så att det skulle handla om otur, nja...
 

Brogren

Cartier
Tror snarare att det är du som har haft tur, bara du och någon enstaka person till på forumet som har något positivt att säga om Nymans i Stockholm, finns ju däremot ett gäng trådar/inlägg om snorkigt bemötande och dålig service på Nymans. Så att det skulle handla om otur, nja...


I den här tråden är väl de som har fått bra bemötande i så fall överrepresenterade?
Beroende på vem de pratat med då visserligen.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Jag tror också att du helt enkelt har fått prata med fel person.
Jag har alltid fått bra bemötande och blivit hjälpt med allt möjligt.
Det finns några herrar i Stockholm som verkligen har känsla för service och är toppen.
 

jabla

Sarlacc
Tråkigt när det blir så här, lite av samma problem med Carlssons Ur i Helsingborg. Väldigt varierande hur folk upplever de blivit bemötta men själv har jag fått bra service.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Tråkigt när ma nkör så långt och har höga förväntningar. Känner igen det, men dock inte från samma butik.
 

Tome

Cartier
Tyvärr så fick du prata med fel person.
Du ska fråga efter Sebastian eller Jesper när det gäller Panerai.

Sebastian ringde precis upp mig och han hade koll! Det ska nog ordna sig till slut. Men det är ett jädra träsk med OEM band, bredder, passning, lås etc. Dock inte så stor skillnad i pris mot vissa after market (typ Simona).
 
Topp