• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens dubbel! Rolex vs. IWC

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Så olika men ändå så lika. Vad tycker ni, har aquatimern någon chans eller vinner Rolex varje gång.
Sköna stålisar är det i alla fall båda två!
/j
uve8ejyz.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Även fast jag är ett stort fan av Rolex, måste jag ändå säga att denna IWC är snyggare. Gillar det fina kontrast mellan det blåa och vita, ramen är simpel men samtidigt elegant.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Mycket bra duo men IWCn vinner inte. Känns för mycket stål med den inre vridningen, gillar därför aquatimer 2000 mycket mer. Lite mer konkurrens mot Subben men den når inte heller upp till en SubC..
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Gillar IWC men den där är inte någon av mina favoriter, gillar inte visarna. Så av de två vinner Rolex.
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Även om båda är dykare så är dom väldigt olika, tycker jag. Den ena behöver således inte utesluta den andra :)
 
IWCn har ett mycket tilltalande utseende, enda problemet är att den där bezeln är en rep/dingmagnet av rang. Kanske inte ett problem för vissa, men jag vet med mig att jag skulle må lite dåligt av det :)
 
Topp