• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens dubbel!

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Då så, nu är klockorna på plats.
Den första är en Autavia 1163V som jag köpte på uret vintage tidigare i höst men som inte tickade ordentligt och fick åka tillbaka på spa någon månad på garantin.
Tack till uret vintage för proffsigt bemötande.
Den andra är en 1550 Bund som också behövde lite spa efter att hamnat i mitt våld.
Nu ska båda vara i fint skick och ticka på som förväntat.
Båda klockorna kom hem idag och får tävla om uppmärksamheten.
/j
py4u7esy.jpg

9u2yqeny.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Grattis! Mycket trevliga. Blir fortfarande svag i knävecket varje gång jag ser en 'bund'.

För mig är den och Autavia-modellerna några av få intressanta kronografer, förutom dom uppenbara. Man kan konstatera att Heuer kan det här med kronografer, har så smått börjat snegla även på Carerra 45 och Carrera 12, med Valjoux 72, mycket vackra klockor även det.
 

par

Patek
2-Faktor
Har själv varit nära på den autavian hos dom. Vettigt pris.
Hur var den i utvändig skick då?
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Har själv varit nära på den autavian hos dom. Vettigt pris.
Hur var den i utvändig skick då?
Jo, jag tycker den är fin. Linjerna finns kvar och den har inte någon kraftigare smäll.
Insertet är slitet och lite blekt men helt i min smak.
Jag får komplettera med lite bättre bilder när ljuset återvänt.
Jag fick inga papper på det men den borde blivit renoverad nu när den återtogs:).
/j
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Härliga! Var sugen på en Bund i somras men ryggade tillbaka på storleken, 43 mm om jag minns rätt. Heuer Autavia från sent 60-tal är min absoluta Heuer favorit.
 

plattfot

Rolex
Grisigt hårda!
Misstänker att Bunden är den som varit i min ägo tidigare i somras. Älskade modellen, men var inte man nog att bära upp den. Kör hårt på gymmet nu med förhoppning om att skaffa en om något år :).
BTW- spa. Vad hände?
 

fc2

Rolex
Snygga, gillar speciellt bunden. Verkligen fått upp ögonen för militärklockor. Det är något speciellt med en klocka som bär på en historia.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Grisigt hårda!
Misstänker att Bunden är den som varit i min ägo tidigare i somras. Älskade modellen, men var inte man nog att bära upp den. Kör hårt på gymmet nu med förhoppning om att skaffa en om något år :).
BTW- spa. Vad hände?
Jo, skruv till kronhalsen släppte vilket gjorde att kronan kärvade vid uppdrag. ( ungefär så var det)
/j
 
Topp