• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens fråga: Vilket klockmärke älskar du mest? RÖSTA IGEN!!

Vilket klockmärke älskar du mest? (inte vad du tror andra älskar mest!)

  • Seiko

    Röster: 4 5.3%
  • Omega

    Röster: 12 15.8%
  • Rolex

    Röster: 24 31.6%
  • Tudor

    Röster: 4 5.3%
  • Breitling

    Röster: 3 3.9%
  • JLC

    Röster: 5 6.6%
  • PP

    Röster: 4 5.3%
  • AP

    Röster: 1 1.3%
  • Hublot

    Röster: 0 0.0%
  • Panerai

    Röster: 6 7.9%
  • Casio

    Röster: 0 0.0%
  • T-H

    Röster: 1 1.3%
  • Glycine

    Röster: 2 2.6%
  • Glashutte

    Röster: 0 0.0%
  • Zenith

    Röster: 2 2.6%
  • S&S

    Röster: 0 0.0%
  • IWC

    Röster: 2 2.6%
  • Annat

    Röster: 6 7.9%

  • Totala väljare
    76
  • Enkät stängd .

Gavve

Greven
2-Faktor
Re: Dagens fråga: Vilket klockmärke älskar du mest?

vad fan är T-H? Är det Tag Heuer? Varför finns det ens med som alternativ i sådana fall...
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Re: Dagens fråga: Vilket klockmärke älskar du mest?

...inget särskilt egentligen... jag har nån slags "best of breed"-approach till min klocklåda, bästa/intressantaste klockan i varje kategori helt enkelt :D

dress - vill jag ha en PP/JLC/AP/VC el nåt
vintagefeel - gammelspeedy o så får jag in en kronograf också
för slagborrmaskin och stranden - safirsub (....nåja YM-mid...)
sen finns det väl plats för nån till, just nu designmiraklet Universal Geneve Polerouter!

Jag har ju en särskild kärlek till Cal321-Speedys, men det betyder inte att jag älskar Omega... satan va många trista klockor de har producerat genom åren... :lol:
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Re: Dagens fråga: Vilket klockmärke älskar du mest?

Svårare fråga än man kunde tro, men jag måste nog svara Seiko om mitt hjärta får tala. Anledningen är många - dom har rik historia inom horologi, särskilt 60-talet, dom gör allt inhouse och dom kör sitt eget race. Mycket bra kvalitet, lägre produktionsvolym i deras premium där det dessutom finns ett hanverk bakom jobbet, fantastiska dykare, intressant och rik historia med sina dykare och mycket för pengen oavsett om du väljer lågbudget eller premium.
 
Re: Dagens fråga: Vilket klockmärke älskar du mest?

Jämt skägg mellan Rolex och Panerai, men måste nog säga Panerai eller Rolex, eller Panerai......

Men Panerai vinner nog pga att jag älskar designen och att dom är lite ovanligare och roligare än Rolex, MEN om man bara måste ha en klocka så är Rolex Submariner den ultimata klockan, alla kategorier....
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Dagens fråga: Vilket klockmärke älskar du mest?

Jag är JUST NU 9% av forumet. Stort!
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1358153994.086939.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1358153994.086939.jpg
    15.4 KB · Visningar: 753

finnirgens

Panerai
Re: Dagens fråga: Vilket klockmärke älskar du mest?

Tråkigt kan tyckas men min röst faller på Rolex. Varför? Design, historia, kvalité.......om det bara fick bli en klocka är Submariner i någon skepnad det självklara valet för mig. Det finns inget som är så vackert som en svart tavla med en krona på, vita index, matchande visare i en robust stryktålig stålboett. Jag är skittråkig men jag står för min åsikt!
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Re: Dagens fråga: Vilket klockmärke älskar du mest?

Blev Rolex för mig... då jag värdesatta utefter antalet modeller från respektive märke jag (inom någorlunda rimliga gränser) suktar efter för tillfället.
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Re: Dagens fråga: Vilket klockmärke älskar du mest?

Gavve skrev:
Blev Rolex för mig... då jag värdesatta utefter antalet modeller från respektive märke jag (inom någorlunda rimliga gränser) suktar efter för tillfället.

Då blir det en krona på smörgåstårtan i år. Själv röstar jag blankt.
 

pulpen

Cartier
2-Faktor
Re: Dagens fråga: Vilket klockmärke älskar du mest?

Annat, vilket i mitt fall är IWC.

Varför. Behöver det förklaras? Titta på tex Aquatimer 3548, 3536, Deep One, GST, Ingenieur 3227-01, Portuguese 5001, Flieger modellerna, Mark modellerna, Big Pilot, för att inte tala om deras complications-serier. Fantastisk kvalitetskänsla, inovativa lösningar, snygg design och klassiska modeller. Inga rassliga länkar eller liknande här inte....

Ska jag klaga på något så är det att de tyvärr har tagit bort många klassiker från deras nuvarande line-up. Men som tur är så finns det ju en begagnat marknad.

Hur kan man förresten ha med 16 alternativ i enkäten och inte ha med IWC???? :shock:
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Re: Dagens fråga: Vilket klockmärke älskar du mest?

pulpen skrev:
Annat, vilket i mitt fall är IWC.

Varför. Behöver det förklaras? Titta på tex Aquatimer 3548, 3536, GST, Ingengieur 3227-01, Portuguese 5001, Flieger modellerna, Mark modellerna, Big Pilot, för att inte tala om deras complications-serier. Fantastisk kvalitetskänsla, inovativa lösningar, snygg design och klassiska modeller. Inga rassliga länkar eller liknande här inte....

Ska jag klaga på något så är det att de tyvärr har tagit bort många klassiker från deras nuvarande line-up. Men som tur är så finns det ju en begagnat marknad.

Hur kan man förresten ha med 16 alternativ i enkäten och inte ha med IWC???? :shock:


Ville undvika att ha med så kallade "mushroom brands".
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Re: Dagens fråga: Vilket klockmärke älskar du mest?

Fryken skrev:
Gavve skrev:
Blev Rolex för mig... då jag värdesatta utefter antalet modeller från respektive märke jag (inom någorlunda rimliga gränser) suktar efter för tillfället.

Då blir det en krona på smörgåstårtan i år. Själv röstar jag blankt.

Tar man sig tid att rösta får man väl fan rösta på något alternativ också (Rolex, Alliansen, osv)
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Re: Dagens fråga: Vilket klockmärke älskar du mest? RÖSTA IG

Tja, nu är man ju så där kär igen, som man aldrig varit förut! :D
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Re: Dagens fråga: Vilket klockmärke älskar du mest? RÖSTA IG

Tudor såklart, men egentligen menar jag Vintage Tudor pre -87. Typiskt mig att snöa in mig på sånt som inte tillverkas längre, allt för att göra det så knepigt som möjligt :) Om ca 25 år kommer ju även BB och Heritage chronon m.fl. vara vintage, men då har jag säkert bytt åsikt ;-)
 

Ricrob

Patek
Re: Dagens fråga: Vilket klockmärke älskar du mest? RÖSTA IG

Riktigt svårt faktiskt.. Lade min röst på Breitling till slut, då jag tror det är det märket som får det att fjonga till mest, sett till hela sortimentet. Jag vet, jag vet...
 

hxw

Omega
Re: Dagens fråga: Vilket klockmärke älskar du mest? RÖSTA IG

Omega. De har (og har hatt) flest modeller jeg kunne tenkt meg å eie.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Dagens fråga: Vilket klockmärke älskar du mest? RÖSTA IG

Seiko, av samma anledning som jag gillar Ducati och Triumph. Kanske inte alltid bäst, men märket med mest själ. ;)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Re: Dagens fråga: Vilket klockmärke älskar du mest? RÖSTA IG

Rolex är helt klart donimerande hittills. :)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Re: Dagens fråga: Vilket klockmärke älskar du mest? RÖSTA IG

80talisten skrev:
Rolex är helt klart donimerande hittills. :)
Det vore lite intressant att veta om samtliga som röstat på Rolex, äger en eller har ägt en tidigare, eller om det är några av dem som suktar efter att få äga en, men aldrig haft någon tidigare Då har ju Rolex verkligen lyckats med sin marknadsföring.

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Re: Dagens fråga: Vilket klockmärke älskar du mest? RÖSTA IG

theargonaut skrev:
80talisten skrev:
Rolex är helt klart donimerande hittills. :)
Det vore lite intressant att veta om samtliga som röstat på Rolex, äger en eller har ägt en tidigare, eller om det är några av dem som suktar efter att få äga en, men aldrig haft någon tidigare Då har ju Rolex verkligen lyckats med sin marknadsföring.

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."


Bara att ställa frågan!
 

TheKing

Cartier
Re: Dagens fråga: Vilket klockmärke älskar du mest? RÖSTA IG

älskar mest och älskar mest...

för tillfället IWC!!!!
men det ändras VÄÄÄLDIGT fort med tanke på den klocknörden och spenderaren man är.....

IWC aquatimer 2000..... :cool:
 

Ajax

Omega
Re: Dagens fråga: Vilket klockmärke älskar du mest? RÖSTA IG

Har haft en liten förkärlek till Omega och det blommade ut till äkta kärlek i och med AT8500 med blå tavla. I mina ögon deras bästa fullträff hittills.
 

Camo00

Patek
Re: Dagens fråga: Vilket klockmärke älskar du mest? RÖSTA IG

Personligen Omega.
Det beror på tre olika saker:
1. Historiken i kombination med de senaste tekniska framstegen är en svårslagen kombo.
2. Jag älskar polemik och när folk väljer sida, oavsett om det är fotbollslag, bilmärken, vilken färg som är bäst i Risk eller klockor. Det ger krydda åt tillvaron. Alltså - när jag valt mitt favoritmärke går jag in stenhårt för att bråka på skoj! :)
3. Reklam. Jag har helt och fullt köpt produktplaceringen i Bond-filmerna och är kanske den enda här som gärna hade haft 007-editions om jag hade råd!
 

David

Bödeln
Re: Dagens fråga: Vilket klockmärke älskar du mest? RÖSTA IG

theargonaut skrev:
Det vore lite intressant att veta om samtliga som röstat på Rolex, äger en eller har ägt en tidigare, eller om det är några av dem som suktar efter att få äga en, men aldrig haft någon tidigare.

Har ett knippe Rolex, som även är märket jag äger flest av, men röstade ändå på något annat.
 
Topp