• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens fråga.

Ni som är eller har varit Rolexägare, hur många gånger har ni fått frågan om den är äkta?

  • Ingen gång

    Röster: 27 47.4%
  • En gång

    Röster: 16 28.1%
  • Mer än 10 gånger

    Röster: 12 21.1%
  • Så många gånger att jag slutat använda den

    Röster: 2 3.5%

  • Totala väljare
    57
  • Enkät stängd .

Ministern

Founder
2-Faktor
Ni som är eller har varit Rolexägare, hur många gånger har ni fått frågan om den är äkta? Berätta gärna var och hur det skedde.
 

Kson

Patek
2-Faktor
Nu äger jag tyvärr ingen Rolex men det hade varit av intresse att ni som röstar mer än 10 gånger berätta samanhanget det hände i och lite information runt det. :)
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Jag hade första (och hittills enda) Rollen när jag var 19 bast så det vart att jäkla liv i luckan så fort någon oinvigd fick syn på den.
 

Målarn

The Steak
Jaa vad ska man säga... Byggare verkar vara lite avundsjuka på målare :lol: för oftast när jag träffa på några byggjobbare (främst kära snickare vilka jag ofta jobbar med) på jobbet fick jag höra: Aldrig att det där är en äkta Rolex du har + som en jobbklocka :D eller om jag hade köpt den i Turkiet/Thailand under semestern :cool: !!! Och då hade jag inte ens nämnt klockan, utan att dem själva la märke till den när jag jobbade :)..
Så dem kunde väl lite om klockor iaf för att dem såg att det var en Rolex men sen gick nåt snett när det blev en Fake Rolex i deras ögon haha :lol: :mrgreen:

EN ung snickare sa Inget om Fake eller Äkta utan började själv snacka om klockor, han hade en Iwc Portuguese :D
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Bra fråga och jag måste faktiskt tänka efter om detta inträffat överhuvudtaget. Det enda jag kan erinra mig om är en kollega som tyckte den såg för välgjord ut för att vara en kopia, så jag vet inte om det räknas?

Däremot har jag (ledsen Spencer) fått ett gäng kommentarer historiskt på mina olika Omegor jag haft. Huruvida dessa är köpta i Turkiet etcetera. Vill dock påpeka att detta inte på något sätt är förknippat med märket, utan att jag omgav mig med diverse lösa och nya bekantskaper under studietiden i Östergötland som inte kände till vare sig mig eller mina principer.

Nuförtiden umgås jag givetvis inte med den typ av slödder som tror att jag kan tänka mig att besudla min handled med en kopia.

EDIT: Fick det att låta som att jag hatar människor, så är inte riktigt fallet, men finns en viss "sort" som jag helst undviker
 

David

Bödeln
Gavve skrev:
EDIT: Fick det att låta som att jag hatar människor, så är inte riktigt fallet, men finns en viss "sort" som jag helst undviker

tumblr_mdapdmNY0h1rr4cino1_400.jpg
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Då jag inte tror att det finns folk som slutat bära Rolex för att de fått frågan om de bär kopior så ofta så de slutat bära Rolex så skulle jag gärna se att de två som postat det ger sig tillkänna och berättar när/var/hur. Annars utgår jag från att ni trollar för att provocera..
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Fan, det går inte att rösta via Safari heller, va? Har inte tillgång till datorn.

Har aldrig fått frågan om någon Rolex varit äkta.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Re: Sv: Dagens fråga.

Utan att knappa säger jag mellan tummen och pekfingret en sisådär 10 gånger. På jobbet av kollegor är det jag fått frågan men oftare har jag fått frågan om den inte är svindyr. Jag mumlar mest sådär svenskt och ordnar lite lätt av obehag.
 
Topp