• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens fuckup

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Käkade lunch med den alltid lika inspirerande Spence idag. Efter kaffet beslöt vi att ta en snabb sväng till Kaplans för att kolla in lite dinkor utan hysteriskt pris. Det bar sig inte bättre än att jag fastnade för en Timavero, ett gammalt mögel som inte helt saknar charm. Efter diverse strul med budgivningen (och benäget bistånd från nyssnämnde) så fick jag till min inloggning på Kaplans.

Auktionen drog ut på tiden så jag var tvungen att bevaka från mobilen enär jag hade stämt träff med hustrun på Scottish house för inköp av ett stycke Harris Tweed.

På Fleminggatan lirkade jag upp luren, loggade in och lyckades med konststycket att köpa en guldkedja i 18 karat för 4300 riksdaler. Blev så förbannad på mitt klantiga misstag att jag missade klockan - lite som lök på laxen :roll:

/Pappikjolo
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Ha ha, det var det roligaste jag hört! Du köpte nog ändå bara för guldpriset;) Tack för en alltid lika trevlig lunch och måtte tweeden blivit lyckad! Trist att det inte blev klockan, den var grym!
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Pappikjolo skrev:
Utlovad bild...


Jag är inte det minsta nöjd med guldet. Dinkan däremot, den är guld värd.

Uppdatering: Kaplans ringde. De såg att det var mitt första bud ever och jag får lämna tillbaka skrotet. Heja Kaplans! :D

/Pappikjolo

Kaplans = ett hyvens gäng. :)

Snygg klocka btw och hoppas dagen bjuder på less fuckups!
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Jepp, skitful.

Nu är jag glad, trots att jag både missade en dinka och att Scottish House inte hade kavajer i storlek "cirkustält" på lager.

/Pappikjolo
 
Topp