• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

Koppe

Cartier
Lite rolig denna: en Pryngeps Le Mans... valjoux 7750 innuti. Var sugen på en Big Block men ville inte punga upp lädret. Nöjd!
D5CF22C4-31D0-4822-922B-6354D65AFB7A.jpeg
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
48F0C4B0-3953-4791-9627-BAC85CBA1800.jpeg
EF121A91-C7C5-4393-B8DC-8017F73C248F.jpeg
Förmodad trench watch med porslintavla, något krackelerad men fin patina. Från 1916 enligt butiksägaren. Har inte kommit in i verket ännu, vill inte råka skada boetten (är på resande fot och har inga bra verktyg). Fungerar och håller tiden bra, fint motstånd i uppdragningen. Bärs väldigt trevligt och kostade inte så värst mycket.
 
Senast ändrad:

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
48F0C4B0-3953-4791-9627-BAC85CBA1800.jpeg
EF121A91-C7C5-4393-B8DC-8017F73C248F.jpeg
Förmodad trench watch med porslintavla, något krackelerad men fin patina. Från 1916 enligt butiksägaren. Har inte kommit in i verket ännu, vill inte råka skada boetten (är på resande fot och har inga bra verktyg). Fungerar och håller tiden bra, fint motstånd i uppdragningen. Bärs väldigt trevligt och kostade inte så värst mycket.
Fin, 1916 låter dock väldigt tidigt (och exakt?), Skulle gissat på sent 20 tidigt 30-tal.
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Fin, 1916 låter dock väldigt tidigt (och exakt?), Skulle gissat på sent 20 tidigt 30-tal.

Tack. Men nog låter det lite suspekt exakt? Min enda gissning är att urmakaren sett något på verket, men jag är förstås skeptisk. Nu var det hans fru som stod i butiken. Ska bli intressant att se vilka märkningar där finns. Fanns en likadan, utan krackeleringar och utan sub-sekund men i guld (stämplad baksida). Kliar i fingrarna.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tack. Men nog låter det lite suspekt exakt? Min enda gissning är att urmakaren sett något på verket, men jag är förstås skeptisk. Nu var det hans fru som stod i butiken. Ska bli intressant att se vilka märkningar där finns. Fanns en likadan, utan krackeleringar och utan sub-sekund men i guld (stämplad baksida). Kliar i fingrarna.
Det är ju väldigt exakt, för att ens kunna gissa så exakt så bör det finnas ett serienummer på verk/boett (samt en känd översättningstabell över det märkets serienummer). Med Omega, Longines och liknande välkända tillverkare så brukar det finnas, annars säger inte ett serienummer så mycket. Ett annat alternativ kan ju vara om boetten är graverad med ett årtal ifall kunden köpt klockan för att fira något/någon.

Jag skulle ändå gissat att den iaf är ett tiotal år senare iom boettdesignen.
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Det är ju väldigt exakt, för att ens kunna gissa så exakt så bör det finnas ett serienummer på verk/boett (samt en känd översättningstabell över det märkets serienummer). Med Omega, Longines och liknande välkända tillverkare så brukar det finnas, annars säger inte ett serienummer så mycket. Ett annat alternativ kan ju vara om boetten är graverad med ett årtal ifall kunden köpt klockan för att fira något/någon.

Jag skulle ändå gissat att den iaf är ett tiotal år senare iom boettdesignen.

Det låter vettigt. Fortsättning följer.
 

Mrbuick

Breitling
Hittade den här på en loppis för inte många kronor. Aldrig sett en odin som ibte varit fickur. Tickar och går
 

Bilagor

  • 20190221_091052.jpg
    20190221_091052.jpg
    53 KB · Visningar: 2

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Haha! Köpte från samma auktionsfirma, jag.
Inte fruktansvärt snabba på att skicka!
Funderade på dessa två också, men lät bli.
Håller tummarna för dig!
Hehe, var det du som tog det gröna paret (Omega)? Fick mina idag. Får nog räknas som fynd. His and hers. Fantastisk färg på tavlorna. Bägge i bra skick men dam med fasetterat glas var ju som NOS.
5FEDA1FB-3F95-4258-9BDC-5350665AD795.jpeg
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Hehe, var det du som tog det gröna paret (Omega)? Fick mina idag. Får nog räknas som fynd. His and hers. Fantastisk färg på tavlorna. Bägge i bra skick men dam med fasetterat glas var ju som NOS.
5FEDA1FB-3F95-4258-9BDC-5350665AD795.jpeg

Tyvärr inte. Det hade varit ett bättre köp.

Nu skulle jag egentligen plocka hem de båda PR516-dykarna men fegbjöd och de gick för budet över mitt (kunde inte var med live, just då), så då tröstbjöds det hejdlöst.

Nån lot med en gammal 50-tals Certina, en Glycine Cartier-wannabe och lite annat (varför??), en lot med fyra Tissot med knasverket 2030 (ännu mera varför???) och den här Omegan (med deras variant på knasverk).

3AC63C11-2870-4B1E-996B-D1685C8A2242.jpeg
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
1E46548F-F937-443F-8DDA-4AFAC4B4790B.jpeg


...och på tal om ”varför”, förresten. Denna lyckades jag vinna tidigare ikväll.
Lade ingångsbud (enbart ingångsbud) när den först kom upp och satt sedan och hoppades på att någon skulle bjuda över in i det sista.
Säkert värd 300kr plus avgifter, men ”varför” ekar lik förbannat. ;)
 
Topp