• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
928EF708-F288-437D-BC85-9A2DDC41BB54.jpeg


Inte våldsamt lätt att fynda på Tradera, men denna får nog anses vara undantaget som bekräftar...
Snyggt shoppat! Fin poor mans explorer! :cigar:
 

MrAndersson

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Detta köp är banne mig mitt absolut bästa fynd. En Yema Rallye ” Mario Andretti” med allt original inkl kronan och en i stort perfekt tavla men all lume intakt även på visare. Glaset kass men nytt påväg.
Hela kalaset in frakt + nytt glas 7300kr :)
Ska nog kosta på denna en service och sen får den stanna i lådan, mycket klockan för pengen :cool:
4B9A59A4-CA46-474F-A5A7-51754403EA70.jpeg
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Detta köp är banne mig mitt absolut bästa fynd. En Yema Rallye ” Mario Andretti” med allt original inkl kronan och en i stort perfekt tavla men all lume intakt även på visare. Glaset kass men nytt påväg.
Hela kalaset in frakt + nytt glas 7300kr :)
Ska nog kosta på denna en service och sen får den stanna i lådan, mycket klockan för pengen :cool:
4B9A59A4-CA46-474F-A5A7-51754403EA70.jpeg
Sekunden är ju inte intakt med lumen ;)
Grattis ! Cool klocka:)
 

Rubber

Breitling
Detta köp är banne mig mitt absolut bästa fynd. En Yema Rallye ” Mario Andretti” med allt original inkl kronan och en i stort perfekt tavla men all lume intakt även på visare. Glaset kass men nytt påväg.
Hela kalaset in frakt + nytt glas 7300kr :)
Ska nog kosta på denna en service och sen får den stanna i lådan, mycket klockan för pengen :cool:
4B9A59A4-CA46-474F-A5A7-51754403EA70.jpeg
Den där är ju bara för grym - bra jobbat! Direkt från Frankrike?
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Sorry! Lärdomen är att man bör undvika att dricka öl med en köpsugen klockdåre, annars är det lätt hänt att man lämnar puben med naken handled ;) Men har inte du något skoj på väg in från bukten?
Glömde ju svara på det här, har en Eberhard på ingång, samt en dykare från Kaplans auktion igår! Men nu måste grejer ut ur samlingen (eller vad jag nu har). K&S kommer bli överbelamrat med mögel inom kort ;)
 

Fadershan

Patek
Nu går jag helt på magkänsla här men jag tror att den ska finnas! Kan det inte vara så att vi har blivit exponerade för alldeles för många av dessa hittepåtavlor så att alla dessa nu känns "konstiga"? Min första reaktion var oxå "nädu den gamla luring.." :)

Edit: med dessa menar jag svarttavlade sm fejktavlor.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Nu går jag helt på magkänsla här men jag tror att den ska finnas! Kan det inte vara så att vi har blivit exponerade för alldeles för många av dessa hittepåtavlor så att alla dessa nu känns "konstiga"? Min första reaktion var oxå "nädu den gamla luring.." :)

Edit: med dessa menar jag svarttavlade sm fejktavlor.
Nu spekulerar jag bara, men känns inte indexen väldigt tjocka och "tooliga" för den sortens boett och visare?
Jag vet att det finns en snarlik modell fast med rött hårkors som är kosher.

Jag har aldrig sett den här modellen innan men vågar heller inte säga bu. Den kan vara rätt men jag började fundera så fort jag såg bilden, jag kan mycket väl ha fel dock...
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Ska den där Omegan finnas?
Ja, den ser onekligen lite lustig ut, speciellt dubbelmärkt med Genève och Seamaster.
Men när jag letar hittar jag i alla fall två liknande (ena med datum), bägge i Sverige. Tror inte det är samma som Anders då no daten har lumesläpp (?) kl 6 och vita visare.
https://www.vadärdenvärd.se/index.php?searchstr=Omega Genève Seamaster 600
84194937-1B9A-4B87-AA68-42B0ED260E23.png


https://www.bukowskis.com/sv/lots/1010446-omega-geneve-seamaster-600-armbandsur-34-mm
C4F2B355-B41B-4879-B832-71E71C1331C6.jpeg


Finns utan Geneve på tavlan också?
F7921FC0-6CC8-4422-9B37-B45CD43CEE70.jpeg
BDD6EA51-2B90-4C60-B849-BD563EFB8CBC.jpeg
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Ska den där Omegan finnas?

Nu går jag helt på magkänsla här men jag tror att den ska finnas! Kan det inte vara så att vi har blivit exponerade för alldeles för många av dessa hittepåtavlor så att alla dessa nu känns "konstiga"? Min första reaktion var oxå "nädu den gamla luring.." :)

Edit: med dessa menar jag svarttavlade sm fejktavlor.

Nu spekulerar jag bara, men känns inte indexen väldigt tjocka och "tooliga" för den sortens boett och visare?
Jag vet att det finns en snarlik modell fast med rött hårkors som är kosher.

Jag har aldrig sett den här modellen innan men vågar heller inte säga bu. Den kan vara rätt men jag började fundera så fort jag såg bilden, jag kan mycket väl ha fel dock...

Ja, den ser onekligen lite lustig ut, speciellt dubbelmärkt med Genève och Seamaster.
Men när jag letar hittar jag i alla fall två liknande (ena med datum), bägge i Sverige. Tror inte det är samma som Anders då no daten har lumesläpp (?) kl 6 och vita visare.
https://www.vadärdenvärd.se/index.php?searchstr=Omega Genève Seamaster 600
84194937-1B9A-4B87-AA68-42B0ED260E23.png


https://www.bukowskis.com/sv/lots/1010446-omega-geneve-seamaster-600-armbandsur-34-mm
C4F2B355-B41B-4879-B832-71E71C1331C6.jpeg


Finns utan Geneve på tavlan också?
F7921FC0-6CC8-4422-9B37-B45CD43CEE70.jpeg
BDD6EA51-2B90-4C60-B849-BD563EFB8CBC.jpeg

Ni är förlåtna för att vara skeptiska.
Gud ska veta att jag var det (kanske fortfarande är det?) innan den klickades hem.

Jag har sett sådana förr, och varit skeptisk även då.
Efter att ha kommunicerat med säljaren och ångerrätt är aktuellt så kände jag dock att det var värt ett försök.
Sen dess har jag diskuterat med en Omega-samlare av rang och fått klockan "okejad".

Jag har dock inget emot att vi kör lite diskussion om klockan. Men kanske att det ska göras i en separat tråd isf.
Har som sagt tvivlat när jag sett dem fladdra förbi tidigare också.
 
Senast ändrad:

ConElPueblo

Panerai
Jag har dock inget emot att vi kör lite diskussion om klockan. Men kanske att det ska göras i en separat tråd isf.
Har som sagt tvivlat när jag sett dem fladdra förbi tidigare också.

Seamaster 600 + Genève er en kendt, omend ovanlig, variant. Seamaster + Genève er mere vanlig.

Uhørt flot skikk på den klokke (og særligt tavlan), grattis med fyndet! :)
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Seamaster 600 + Genève er en kendt, omend ovanlig, variant. Seamaster + Genève er mere vanlig.

Uhørt flot skikk på den klokke (og særligt tavlan), grattis med fyndet! :)

Haha! Och jag som precis skapade en tråd kring ämnet. :)
Men med två av forumets största Omega-rävar så känner jag mig väldigt säker i sak.
Tack!

Och ja, den är verkligen i ett trevlig skick!
 
Topp