• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

BoEtt

Rolex
Då har tomten kommit!
IMG_6860.JPG
Men va tusan var du på Kaplans idag?
Var där på fm o hämta ut en grön påse. :D
 

Psykel

Patek
Dåså! Börjar med ett taskigt wrist shot! 33,5mm och (tyvärr) 17mm mellan luggarna. Hirsch Lizard finns dock i 17mm, så ska handla ett sånt. Inget originalspänne och kronan är som sagt utbytt.
IMG_6867.JPG

Edit: repigt glas, men här ser man vilket grymt skick tavlan är i!
IMG_6873.JPG
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Dåså! Börjar med ett taskigt wrist shot! 33,5mm och (tyvärr) 17mm mellan luggarna. Hirsch Lizard finns dock i 17mm, så ska handla ett sånt. Inget originalspänne och kronan är som sagt utbytt.
IMG_6867.JPG

Edit: repigt glas, men här ser man vilket grymt skick tavlan är i!
IMG_6873.JPG
Grattis! En JLC är inte kattskit direkt :)
 

Warwian

Cartier
Fick hem denna idag. Och jag har sökt på nätet, men blir inte klokare för det. Någon vintageräv som har någon info??
IMG_8012.JPG
IMG_8013.JPG
Kul! Jag tror att det är ett Sefea/Judex 127. Om man kollar Ranffts sida för detta verk, så ser det inte riktigt ut som ditt. Jag tror dock att Ranfft har använt fel bild.
Om man googlar "Sefea 127 (Judex)" så dyker det upp ett antal forumtrådar där verket behandlas. Dessa innehåller också urverk som ser ut som ditt.
 

ittam

Audemars
Kul! Jag tror att det är ett Sefea/Judex 127. Om man kollar Ranffts sida för detta verk, så ser det inte riktigt ut som ditt. Jag tror dock att Ranfft har använt fel bild.
Om man googlar "Sefea 127 (Judex)" så dyker det upp ett antal forumtrådar där verket behandlas. Dessa innehåller också urverk som ser ut som ditt.
Tackar för detta! Googlar vidare och förkovrar mig en stund:)
 

Psykel

Patek
Ack och ve... Måste ta det lugnt med köpen resten av året, känner jag. Raderat alla bevakningar och sparade annonser på tradera. Har span på en Memovox på Kaplans klockkvalitet i november, så måste hålla mig tills dess. Nån annan som känner en smula abstinens, eller är det bara jag?
 

Husse

Patek
Ack och ve... Måste ta det lugnt med köpen resten av året, känner jag. Raderat alla bevakningar och sparade annonser på tradera. Har span på en Memovox på Kaplans klockkvalitet i november, så måste hålla mig tills dess. Nån annan som känner en smula abstinens, eller är det bara jag?
Abstinensen stiger fort i ådrorna!
Min fru påstår att detta är ett beroende jämförbart med alkoholism, det tänker jag inte acceptera :banghead::arghh:
 

Psykel

Patek
Abstinensen stiger fort i ådrorna!
Min fru påstår att detta är ett beroende jämförbart med alkoholism, det tänker jag inte acceptera :banghead::arghh:
Som jag skrev i Warhol-tråden så är jag redan igång och budar igen... Men okej! Jag ska försöka hålla mig till ett köp i månaden resten av året iallafall!
Och sälja av lite mög...
 

Husse

Patek
Som jag skrev i Warhol-tråden så är jag redan igång och budar igen... Men okej! Jag ska försöka hålla mig till ett köp i månaden resten av året iallafall!
Och sälja av lite mög...
Oj!
Kan du sälja gammalt mög också, imponerad!
Det är nåt fel på mig, jobbat som säljare hela livet. Kan sälja vad som helst till vem som helst, men jag är värdelös på att sälja egna prylar! :banghead:
 

ConElPueblo

Panerai
Achtung, dobbeltpost!

Jeg har allerede vist denne i Certinatråden, men ville også blære mig her - nyindkøbt (ej ankommet!) Certina DS Amagnetic:

ds-a-jpg.447318


På overfladen ligner det et almindeligt DS med dato og sort tavle, men Amagnetic-varianten er ganske sjælden, og har bl.a. en ekstra jernkapsel mellem bagkassen og urværket for at danne et Faraday-bur mod magnetisk stråling. Det er ca. halvt så modstandsdygtigt overfor magnetisme som Rolex Milgauss. Glæder mig meget til at modtage det :)

Prisen var ikke just lav, men jeg synes at det er chancen værd! Jeg har aldrig før set et til salg.
 
Senast ändrad:
Topp