• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Kunde blivit sämre. Två korrekta kronor och blanksvart tavla utan stora skador samt skarp boett. Dock små små spider dial effekter... Synd!
IMG_20190524_133946.jpg

IMG_20190524_135602.jpg

...Synd!? Du fokuserar på fel saker! Den är ju asfin!
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Ja jag vet. Jag har övervägt att sluta med vintage men när jag hittar en nästan mint vintageklocka är glädjen så stor att det är värt det :)
Bild som är lite höjd skärpa i så man ser krackeleringarna.
IMG_20190524_161402.jpg
Tycker du ska sluta med vintage :p;)
Själv ångrar jag mig som fan att jag inte köpte den svarta 33.3 tissoten. Har ju hur mycket mögel som helst att sälja som i sin tur hade generat att jag fått in den i princip gratis på vinsten av möglet. Men men ibland är man bara dum i huvudet.
Detta kommer ta tid att smälta
 

Teletomte

Rolex
2-Faktor
Tycker du ska sluta med vintage :p;)
Själv ångrar jag mig som fan att jag inte köpte den svarta 33.3 tissoten. Har ju hur mycket mögel som helst att sälja som i sin tur hade generat att jag fått in den i princip gratis på vinsten av möglet. Men men ibland är man bara dum i huvudet.
Detta kommer ta tid att smälta
Du vet ju inte hur högt köparen hade gått:)
 

TimeFlies

Panerai
Man är tamesjutton inte klok.
Handlar klockor på autopilot liksom bara för man hittar dom till bra pris.
Helgens skörd...
En Seiko 6306 orört skick kan man ju inte säga nej till, från 1978
Seiko Gyro Marvels är ju så charmiga med den tjocka boetten som krävdes när man satte på en sjalvuppdragand modul på en vanlig Marvel, från 1959.
Trots att jag redan har ett helt gäng Citizen Alarm kan det ju inte skada med en till, bara att byta glas och köra, från 1963.
Seiko 5 tycker ju folk ar väldigt osexigt men DX modellen från Daini är trevligare än dom flesta med lite mer påkostad verk som har sekundstopp b.l.a. från 1968.
Ingen behöver jag och alla kommer att få gå men mysiga att klämma lite med.

46987950124_1fc2172cba_b.jpg
Härlig samling, grattis.
Är ute efter en årsklocka, 1963, hur verkar den efter att du klämt lite?
 

Teletomte

Rolex
2-Faktor
Du som köpte, månne?

Nja, nog för att den är ovanlig i utförande och skick, men inget som tilltalar mig. Och köpa för att sälja vidare orkar jag inte.

Ne men jag vet hur mycket jag kan spendera innan den inte hade blivet gratis längre , och så högt hade ingen budat ;)

Antagligen inte, även en inbiten samlare/handlare som vet vad det handlar om har en gräns för vad som är rimligt:)
 
Topp