• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

Sebastard

Vacheron
haha gött! Bara att gratulera!:) @Fadershan vet nog om glaset men det kan man oavsett leva med för 399.... ;)

Bild mer från sidan! Ser spontant rätt vass ut?
Fick hem DS:en idag. Var bättre än väntat. Boetten behöver väl lite lättare rengöring, men annars så. Några fler bilder följer. Hållit tiden än sålänge också ;)

3AC5578C-8982-41FB-A5D0-667D9CC99A37.jpeg

E10FB26B-FBC5-4B0F-97E5-257DA696E181.jpeg

075C22F8-4D41-48FF-8731-BE2DDBA6383D.jpeg

ABAD9AA3-2CD5-4BEF-9339-C842B0905D43.jpeg

8D46CD2A-4844-469D-8556-8E04678E3C0B.jpeg
 

Bilagor

  • D43C6788-ECD2-4E61-AD7D-6D83D68E50BB.jpeg
    D43C6788-ECD2-4E61-AD7D-6D83D68E50BB.jpeg
    183.5 KB · Visningar: 2

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
IMG_6867.jpg


Jag köper ytterst sällan något som jag inte vet så mycket om - bara för att jag råkar gilla det.
Än mer sällan köper jag rena renoveringsobjekt. Ibland följer det ju med några när man köper större loter, men denna gången fick jag känsla och klickade hem någonting som jag inte vet riktigt hur jag ska få helt rätt på.
Någon som har en Roamer-märkt krona? :rolleyes:

Men vad gör det... Gillar den som fan!
Förlåter till och med auktionsverket för att de tog dryga fem veckor(!) på sig att skicka hem klockjäveln.

Och just det... Jävligt tveksamt om det passar in under epitetet "fynd" också.
Åtminstone ekonomiskt. Men jag gillar, som sagt!
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
IMG_6867.jpg


Jag köper ytterst sällan något som jag inte vet så mycket om - bara för att jag råkar gilla det.
Än mer sällan köper jag rena renoveringsobjekt. Ibland följer det ju med några när man köper större loter, men denna gången fick jag känsla och klickade hem någonting som jag inte vet riktigt hur jag ska få helt rätt på.
Någon som har en Roamer-märkt krona? :rolleyes:

Men vad gör det... Gillar den som fan!
Förlåter till och med auktionsverket för att de tog dryga fem veckor(!) på sig att skicka hem klockjäveln.

Och just det... Jävligt tveksamt om det passar in under epitetet "fynd" också.
Åtminstone ekonomiskt. Men jag gillar, som sagt!
Cool!
 

Ekberget

Cartier
200 spänn. Fantastisk tavla o index. Tyvärr verkar nått vart på tavlan vid visaraxeln och glasring samt de polerade ändarna på boetten skulle behöva sig lite kärlek. Någon som har tips på vart jag kan vända mig för hjälp att fräscha upp den?
20190604_082333.jpg
 

OddD

Panerai
2-Faktor
200 spänn. Fantastisk tavla o index. Tyvärr verkar nått vart på tavlan vid visaraxeln och glasring samt de polerade ändarna på boetten skulle behöva sig lite kärlek. Någon som har tips på vart jag kan vända mig för hjälp att fräscha upp den?
20190604_082333.jpg
Det är i dessa lägen som det skulle vara roligt att kunna lite basic urmakeri, har ochså ett gäng klockor som man skulle vilja fixa till, men inte lönt rent ekonomiskt om man inte gör det själv på lite hobbynivå.
 

Ekberget

Cartier
Det är i dessa lägen som det skulle vara roligt att kunna lite basic urmakeri, har ochså ett gäng klockor som man skulle vilja fixa till, men inte lönt rent ekonomiskt om man inte gör det själv på lite hobbynivå.
Ja jag kan polera o greja själv men när det kommer till det riktigt pilliga så är jag inte så väl utrustad. Hantverkarnävar, kass syn, dåliga instrument och småbarnsförälder....
 

OddD

Panerai
2-Faktor
Ja jag kan polera o greja själv men när det kommer till det riktigt pilliga så är jag inte så väl utrustad. Hantverkarnävar, kass syn, dåliga instrument och småbarnsförälder....
Då gäller det att hitta nån att byta tjänster med. Annars borde du kunna hitta nån kunnig här, vet inte om det är någon som studerar till urmakare och vill ha övningsobjekt.
 
Topp