• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Dagens marknadsfynd.

38E96A94-D879-4FC9-ABDC-C666AD684AB6.jpeg
Vad är det för typ av tygband till höger, de mörkblåa?
 

hejsam

Patek
2-Faktor
För min del, enbart loppmarknader. Alldeles för mycket "insatta" på Tradera idag känns det som.
Om man är ambitiös kan man hitta väldigt mycket bra på loppmarknader under ett år. Gäller bara att ta sig dit och vara i god tid :)
Går du / ni på vanliga loppisar eller nischade mot klockor / smycken / liknande?

Har tittat på några loppisar men har nog aldrig ens stött på en mekaniskt klocka som varit i herrstorlek!
 

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Ropade hem den här idag lite som grisen i säcken. Har ingen info om den varken ålder eller märke men tänkte för 99:- så. Men min fråga är om någon vet om det är ett dykarur eller ej? Stog i anonsen att säljaren trodde det var det men att bezeln saknades. Har inte fått hem klockan än så vet ingenting om den funkar.

318408631_236b86db-5f1a-4b89-8fb4-bc4d46adcd4a.jpg


318408631_99c1825a-6fe4-4a07-b0c8-0b68afb7a7ac.jpg

Såhär ser den ut, står 3atm på baksidan på min iaf så den får hålla sig på land:)
Trevlig klocka tycker jag:)
FFD8C15C-0172-4F0A-B9D5-E90E927EF217.jpeg
 

Husse

Patek
En kan ju undra hur många klockor som delades ut? Jag tror du fick välja om du ville ha en klocka eller glasskål eller om det var något annat. Du kan vet?
Inte säker, tror att farfar, som var en mycket speciell människa, valde kristallskålen, fanns bara en rödtolva och en himskt sleten Nilax efter honom. Tog inte ens ett förtjänstur utan valde aktier i stället.
Jubileet var oerhört påkostat, minns jag. Massvis med framåtanda och framtidsvisioner!
Jag var helt fascinerad, det största ever för en 13 åring som läste om Einstein och Max Planck!
Dessutom kom jag från bondvischan!
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Inte säker, tror att farfar, som var en mycket speciell människa, valde kristallskålen, fanns bara en rödtolva och en himskt sleten Nilax efter honom. Tog inte ens ett förtjänstur utan valde aktier i stället.
Jubileet var oerhört påkostat, minns jag. Massvis med framåtanda och framtidsvisioner!
Jag var helt fascinerad, det största ever för en 13 åring som läste om Einstein och Max Planck!
Dessutom kom jag från bondvischan!
Googlade och fick reda på att du kunde välja på Orrefors skål, Skultuna ljusstake eller det självklara alternativet en Certina. :)
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Skulle tro att mässingsljusstaken från Skultuna är det som går dyrast. Ser också ut att många valt just den då den dyker upp rätt ofta på auktion. Men jag hoppas ju såklart att min välbevarade klocka med box blir svindyr när den ska säljas! :)

Allvarligt?
Då var det nån ljusstake modell rejälare?
Hade spontant sagt att klockan skulle ha tagit det och att skålen hamnat bottenlöst sist.
 
Topp