• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

hejsam

Patek
2-Faktor
367819AD-731D-46FF-8FE9-8B93899C56CE.jpeg
BF9539FC-2F6A-46F3-8AB6-043A402A1D87.jpeg
18915745-92B4-4D1D-8AED-00D03603EF5B.jpeg
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor

Det känns ju stört omöjligt att veta, men jag hade nog också tagit denna för att ha varit brun från början.

Either way - cool klocka!
Intressant, hade trott den var svart från början. Har ni sett andra av samma modell som varit bruna? (har inte kollat men måste vara ovanligt generellt?).

Sedan borde väl en välbevarad tavla som var brun från början vara ungefär lika mkt eller lite premium som en som blivit brun?
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Det känns ju stört omöjligt att veta, men jag hade nog också tagit denna för att ha varit brun från början.

Either way - cool klocka!

Intressant, hade trott den var svart från början. Har ni sett andra av samma modell som varit bruna? (har inte kollat men måste vara ovanligt generellt?).

Sedan borde väl en välbevarad tavla som var brun från början vara ungefär lika mkt eller lite premium som en som blivit brun?
Kul diskussion, självklart är klockan fin oavsett vilken färg tavlan var från början. Men är såklart roligare om den skiftat färg och dessutom blivit så pass jämn!

Jag har ingen superkoll på tropical tavlor, det känns lite som att många säljare kanske använder detta uttryck när tavlan bara är skadad eller kanske i vissa fall när tavlan faktiskt var brun från början.

De tavlor jag tänker på som jag jämfört med är de tavlorna i Rolex och omega som varit svarta från början och blivit bruna. Har dock inte sett dessa med macrobilder så vet inte hur tavlorna ser ut på nära håll?

Tex:
6D8330A3-B0EB-42F9-95F8-D02902159116.jpeg
F691CB19-BB21-413D-9EAB-A771251E9E3A.jpeg
 
Topp