• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

ConElPueblo

Panerai
Jeg glæder mig meget til at se, præcis HVAD der er i den her samling...

259258181_362d2a72-f1e0-4e8d-8309-db7b5690e60d.jpg
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
8.500kr. Jeg er lidt pjattet med Mido for tiden, så de to eksemplarer her samt den fede Atlantic var for meget til at jeg kunne ignorere lottet :oops:
Og så er der også et IWC, ja.
Midosarna är väl tillochmed dom som Salvador Dalí designade, som även @Rozzy har ett ex av?
Ja, en likadan Superautomatic som jag har fast denna ser ut att vara i riktigt bra skick och stål. Fina tavlor/visare. Här min;
https://klocksnack.se/threads/salvador-dalis-klockor-–-yo-mido.70583/

IWCn ser ut att ha fel visare tycker jag, för korta och fel stil? Fin tavla dock.
 

ConElPueblo

Panerai
Är det Atlantic bredvid IWC? Trodde det var Enicar.

Mener det er en Atlantic, der er under Mido'en med sub-sekund - synes det ser virkeligt cool ud :)
Det er rigtigtnok et Enicar til venstre for IWC'en. Fel visare på IWC? Tjah, sandsynligvis. Minutviseren når dog ud til minut-sporet, så den del passer rimeligt. Har ikke haft meget held med at finde et tilsvarende IWC med indre minutspor, så det er svært at sammenligne.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Mener det er en Atlantic, der er under Mido'en med sub-sekund - synes det ser virkeligt cool ud :)
Det er rigtigtnok et Enicar til venstre for IWC'en. Fel visare på IWC? Tjah, sandsynligvis. Minutviseren når dog ud til minut-sporet, så den del passer rimeligt. Har ikke haft meget held med at finde et tilsvarende IWC med indre minutspor, så det er svært at sammenligne.
Ja, titta!
Snygg!
 

Psykel

Patek
Boetten och vridringen ser ju mycket skarp ut! Visst är det kul med en historisk klocka för en så liten peng!
Jo, verkligen! Tror inte den har burits mycket genom åren! Lite kräm kvar (om inte all kräm, har ingen aning om kvalitén) i lumen också! Den tycks ticka på helt okej också! Definitivt ett av mina bästa fynd hittills!
 

Psykel

Patek
OBS! Glömde att säga att siffrorna på boettlocket inte har med åldersbestämning att göra utan är enbart ett produktionsnummer!
Det som avgör är att boetten/modellen endast tillverkades under en begränsad tid enligt ovan!
Jo, det fick jag reda på via google. Tacka vet jag Seiko och deras lättdaterade klockor! :D
Tack för hjälpen!
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Grym! Är det 31mm-varianten? Det vita är skav på glaset, va? Ser ut som det går utanför visarna.
Edit: man ser ju tydligt i reflektionen på ytan klockan ligger på att det är skav på glaset...

Skriver under på vad @Hr_Proos säger. Mycket charmig patina.
Lite liten för att jag skulle bita, dock.

Är ni säkra på 31mm? Tänker att tjockleken på boetten måste vara mer än 1.5mm på vardera sida? Isf är den för liten men chansade :)
 
Topp