• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

RobRoy

Panerai
2-Faktor
Tänkte bjuda på lite bilder på senaste nyförvärvet!:)
1680/78 5mil serie

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    181.4 KB · Visningar: 48
Senast ändrad:

Macklin

Cartier
Tråden behöver nog bumpas med lite substans så bjuder på ett snabbt kort på gårdagens traderaköp. Helvetia, årgång? 60-70. Urverk? Ingen aning men den går som en dröm, ingen märkbar avvikelse och bättre gångreserv än vad jag väntar mig från gamla automatare.

DSC_0825.JPG
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Dess tre trillade in igår. Tre nyanser av brunt nu med nya band.

IMG_6829.JPG


UGn är jättefin och känns betydligt större än sina 32mm pga stora tavlan/glaset och tyngden. Cal 56. Jag hade lite tur/skicklighet här, klockan såldes som guld på stål men baksidan var guldig och jag såg två stämplar och den visade sig vara 18K. Fint skick och jag monterade på ett mörkbrunt ödleband.

Flora kronograf. 35mm. Vet ej så mycket om den mer än att den går bra och blev jättefin på Hirsch Peccary bandet jag hade liggandes hemma. Gillar de mörkt blå blånerade visarna. Boettlocket SS, boetten inte. Vet ej vad det är men trevlig i alla fall.

Moser & Cie 14 K, 30mm. Satte på ett NOS svinläder jag hade. Vacker sak. Vet inte så mycket om den heller.

IMG_6831.JPG
IMG_6832.JPG

IMG_6765.JPG
IMG_6768.JPG
IMG_6775.JPG
IMG_6779.JPG
IMG_6803.JPG
IMG_6797.JPG
 
Senast ändrad:

tdn-dk

Panerai
Køber inte mycket mera, men holder øje med auktionerne og i onsdags havde Bruun Rasmussen en del klockar under hammeren. Undrede mig over ingen rigtigt bød på denna Omega og smed et lavt bud og fik hammerslag på DKK. 1.150 + salær
1f642.png
Nu er det altid et sats med stemmegaffelure om de fungera og dette gik ikke kunne jeg se på billedet. Lænken er original Omega men meget slidt, Omega Seamaster kassen i fin stand og alene omkring DKK. 500 værd mindst. MEN klockan så ok ud på billedet så det blev afhentet torsdag. Så først et batteri så jeg kunne se om det virker eller skal returneres og YES det virkede. Af med lænken og i skuffen med NOS Omegaremme og finde en 20 mm. rem og et De Ville spænde. Let rengøring og det ser da helt ok ud
1f642.png
Omega Constellation F300 Chronometer, ref. 198.002, cal. 1250 fra 1972 :)

5.JPG

1.JPG
2.JPG
IMG_4596.JPG
3.JPG
4.JPG
 

Psykel

Patek
Fick hem ett par traderafynd idag!
En grymt fulsnygg, tyvärr icke-fungerande, Buler i massiv akryl och ett urverk med hela en (1) juvel!
IMG_4595.JPG

Och en Alpina i militärstuk, från 40/50-talet. En liten sportklocka på ca 30mm som tickar på fint!
IMG_4596.JPG
 
Topp