• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

Astrakhan

Cartier
2-Faktor
Bulova M9 Accutron 2182. Fick beställa specialbatteri. Chansning då flertalet äldre Accutroner tycks vara paj när köpt sans batteri. Gick dock lätt att byta och går perfekt. Riktigt smooth secondshand med stämgaffelsvängningarna och ett hemtrevligt surrande :)
IMG_20170928_212104_083.jpg
 

ConElPueblo

Panerai
2 x incoming i dag - Et Certina ref. 8945.1 fra 1957 og en reservedels-Tissot, der nok bliver ofret for at få den endnu ikke indkomne Tradera-Tank til at komme til live :)

WP_20171227_14_15_37_Pro.jpg



WP_20171227_15_36_34_Pro.jpg


Tissot'en kostede 600kr, så det er rimeligt nok, når den nu kom på en fin "Bonklip-style" lænke.
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
2 x incoming i dag - Et Certina ref. 8945.1 fra 1957 og en reservedels-Tissot, der nok bliver ofret for at få den endnu ikke indkomne Tradera-Tank til at komme til live :)

WP_20171227_14_15_37_Pro.jpg



WP_20171227_15_36_34_Pro.jpg


Tissot'en kostede 600kr, så det er rimeligt nok, når den nu kom på en fin "Bonklip-style" lænke.
Otroligt snygg symmetridetalj att man låter kl 6 indexet "krypa fram" under subsekunden.
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
2 x incoming i dag - Et Certina ref. 8945.1 fra 1957 og en reservedels-Tissot, der nok bliver ofret for at få den endnu ikke indkomne Tradera-Tank til at komme til live :)

WP_20171227_14_15_37_Pro.jpg



WP_20171227_15_36_34_Pro.jpg


Tissot'en kostede 600kr, så det er rimeligt nok, når den nu kom på en fin "Bonklip-style" lænke.
Jag var mycket nöjd med min Certina men din ser ju helt underbar ut!
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Synes absolut der er grund til at være nöjd med dit! Hvilken reference er det? Ser ud til at være fra starten af halvtredserne? Heftige radium-tal!
Jag är jättenöjd! Inte originalplexi men urtavlan har vacker patina. Tiden håller den mycket bra fast den legat still i flera decennier. Rotorn går tyst och fint, kronan drar lätt med lagom motstånd. Sitter just nu och funderar på referens, ännu inte öppnad, glömde boettnyckeln kvar på jobbet men kanske ifrån runt 1955.
 

Joakim C

Cartier
Tack detsamma! Originalet är en graal jag inte kan pynta för i nuläget, fattig student osv, men din är så jävla häftig. Denna får duga som plåster på såren sålänge. :)
- Du har gjort ett mycket bättre köp i denna nyutgåva med nya delar. Utgåvan är som du säger, mycket välgjord och lik förlagan. Det finns ingen anledning att pynta för den gamla varianten om du inte söker en proveniens som medföljer. Det var inte alltid bättre förr... :)
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
- Du har gjort ett mycket bättre köp i denna nyutgåva med nya delar. Utgåvan är som du säger, mycket välgjord och lik förlagan. Det finns ingen anledning att pynta för den gamla varianten om du inte söker en proveniens som medföljer. Det var inte alltid bättre förr... :)
Må så vara att den moderna är mer praktisk än originalet, men inte fasen är det för praktikaliteten jag köper vintage! Drömmen är ju originalet i guld, men med det sagt är jag väldigt nöjd med mitt köp och taggad på att få hem den! :)
 

Psykel

Patek
Automatisk omega genéve, 500kr på blocket.
Gjorde en bakgrundscheck på säljaren, förhoppningsvis är vederbörande inte en inbrottstjuv.
Hoppsan, det var ett bra pris! Lite för bra... Hoppas att allt går korrekt till och att klockan mår bra när du får hem den!
Avvaktar med ett officiellt "grattis" tills du har den på handleden, för säkerhets skull. ;)
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Urverket (Osco 42 CLD) kom till på början av 40-talet men då denna har stötskydd skulle jag tippa på strax efter kriget så 46/47 då detta blev populärt då. Urverket såldes in på 50-talet men under annat namn.
Jag tror helt enkelt att folk är allergiska mot metall. Måste erkänna att jag också har mycket svårt för boetter av metall. Det var nog troligen därför den flög under radarn. Kul köp @Martin Lovasz.:)
 

Fadershan

Patek
Jag är jättenöjd! Inte originalplexi men urtavlan har vacker patina. Tiden håller den mycket bra fast den legat still i flera decennier. Rotorn går tyst och fint, kronan drar lätt med lagom motstånd. Sitter just nu och funderar på referens, ännu inte öppnad, glömde boettnyckeln kvar på jobbet men kanske ifrån runt 1955.
Fin! Är du säker på att rotorn e så tyst för att det faktiskt inte finns någon? :) Jag hade gissat att den var manuell men du har väl givitvis koll haha? :) (Obs i all välmening och nyfikenhet inget annat)
 
Topp