• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

tdn-dk

Panerai
Bruun Rasmussen auktioner 2.250 SEK

Omega Geneve ref. 136.0099, cal. 1030 fra 1972/73, fungerer vældigt fint, amplitude 270-280 -3 sek. :) original glas och krona, ca. 35,5 mm utan krona. (armbandet har jeg selv sat på)

IMG_1657.JPG
IMG_1646.JPG
IMG_1627.JPG
IMG_1640.JPG
IMG_1664.JPG

 

Psykel

Patek
Ibland har man tur av misstag! Klickade hem ett 18mm grisläder från tratten för en femtilapp och skulle enligt bilderna vara ett likadant som jag fick hem förra veckan (från samma säljare) och satte på min Bell-Matic. Vad jag fick hem var ett 17mm peccaryliknande band som direkt flög på Reverson! Bättre såhär, @Aurum? :D
6E4D46AB-FF3E-4018-9FA9-4E89DC74448F.jpeg

Edit: Ibland har jag inte ögonen med mig! Var ju visst det här bandet i annonsens bilder... Står dock fortfarande 18mm, så var en trevlig överraskning att det var 17!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ibland har man tur av misstag! Klickade hem ett 18mm grisläder från tratten för en femtilapp och skulle enligt bilderna vara ett likadant som jag fick hem förra veckan (från samma säljare) och satte på min Bell-Matic. Vad jag fick hem var ett 17mm peccaryliknande band som direkt flög på Reverson! Bättre såhär, @Aurum? :D
6E4D46AB-FF3E-4018-9FA9-4E89DC74448F.jpeg

Edit: Ibland har jag inte ögonen med mig! Var ju visst det här bandet i annonsens bilder... Står dock fortfarande 18mm, så var en trevlig överraskning att det var 17!
Äntligen! Olackat?
 

DrKlocka

Audemars
Cool! Hade en Tevomatic med samma boett men den är såld nu. Bucherer sålde också en med samma boett.
9DPkRzZ.jpg
Snygg!
Roligt det där, har också lyckats hitta att Bucherer använde den till ett par dykarmodeller. Även Hamilton har jag sett. Det är nog flera. Gedigen boett är det i alla fall!
Det är lite kul också att bezeln har en GMT-funktion :)
 

Psykel

Patek
Nu ni! Fick hem en riktigt udda fågel idag! En USA-tillverkad Ingraham Wrist-O-Crat från (gissningsvis) 30-talet! Riktigt fint skick med boett i vetefanium (nickelpläterad nickel?) och den tickar som en såndär gammal mässingsväckarklocka! Får se hur den håller tiden. Klart i klass med min Reverso! :D
D6B13DF0-A4CC-45BE-9D85-4716F33E7802.jpeg
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Nu ni! Fick hem en riktigt udda fågel idag! En USA-tillverkad Ingraham Wrist-O-Crat från (gissningsvis) 30-talet! Riktigt fint skick med boett i vetefanium (nickelpläterad nickel?) och den tickar som en såndär gammal mässingsväckarklocka! Får se hur den håller tiden. Klart i klass med min Reverso! :D
D6B13DF0-A4CC-45BE-9D85-4716F33E7802.jpeg
Det var det tuffaste jag sett sen Jesus gick i kortbyxor.
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Nu ni! Fick hem en riktigt udda fågel idag! En USA-tillverkad Ingraham Wrist-O-Crat från (gissningsvis) 30-talet! Riktigt fint skick med boett i vetefanium (nickelpläterad nickel?) och den tickar som en såndär gammal mässingsväckarklocka! Får se hur den håller tiden. Klart i klass med min Reverso! :D
D6B13DF0-A4CC-45BE-9D85-4716F33E7802.jpeg
Haha måste fan vara framarbetad i Göteborg? Älskar namnet :D
 
Topp