• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

Camo00

Patek
Känner att jag börjar få ett omvänt problem... Istället för ”vilket band ska jag ha på klockan” blir det ”vilken klocka ska jag ha till bandet”! :D
NOS 16mm grönt hajläder för 32kr på tratten! Echt hai!
B7ED74A0-881F-425B-AE9A-7B0FE8373AA2.jpeg
Snyggt! Säg till om Du vill tjäna en hacka på det, hade varit grymt på min Alpina!!
 

naggge

Panerai
Fyndade dessa och en NOS damswatch häromdagen.
Den vattentäta Helvetian är extra kul med fin tavla och fina visare. Någon som har sett liknande slitning på boetten? Pitting? Intressant ändå att man kan skymta stämpeln på baklocket, trots allt slitage.
IMG_8469.jpg
IMG_8470.jpg
IMG_8471.jpg
IMG_8472.jpg
IMG_8473.jpg
 

oftast

Panerai
2-Faktor
Fyndade dessa och en NOS damswatch häromdagen.
Den vattentäta Helvetian är extra kul med fin tavla och fina visare. Någon som har sett liknande slitning på boetten? Pitting? Intressant ändå att man kan skymta stämpeln på baklocket, trots allt slitage.
IMG_8469.jpg
IMG_8470.jpg
IMG_8471.jpg
IMG_8472.jpg
IMG_8473.jpg
Jag har den här. Oklart hur det går till, och om det går att göra något åt?
IMG_20180626_075901.jpg
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Jag har den här. Oklart hur det går till, och om det går att göra något åt?
IMG_20180626_075901.jpg
Jag har en teori om att det där gamla husmorsknepet för silverputs - där man lägger aluminiumfolie i botten på en glasform, strör rejält med bakpulver över, lägger silvret eller i ditt fall boettlocket på foliet, häller mer bakpulver över det och sedan håller kokande vatten tills det täcker locket - ska fungera. Jag har inte haft nån vettig testboett, men du kan ju ta av locket och prova, blir ju knappast värre. :D
 
Topp