• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

Psykel

Patek
Budade precis hem 12 klockor. Boxen ingick (behöver en, haha :D)
Inga klockrena bilder men tar mer när jag fått hem dem :) Vad tror ni?
8178BE3A-1EDA-414D-A5F5-70623FCF7C34.jpeg
D2CC9CAE-01AA-44BF-9D4E-238B2E2B29E0.png
Seikoklockorna på undre raden ser okej ut, annars inget spännande tyvärr.
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Dagens: NOS Chatenoud, NOS Imco, härjad Tidéna, begagnat Rowi med en skojig (dyk?)-förlängning och massiva länkbitar, jättefint NSA, och ett som jag inte identifierat än. Också jättefint skick men det känns som det borde varit längre om det var NOS.

Edit: Det var ingen dykförlängning på Rowi. Det var verktygslös mikrojustering. Rätt fiffigt.
ZwIgbs4.jpg
 
Senast ändrad:

Psykel

Patek
Dagens: NOS Chatenaud, NOS Imco, härjad Tidéna, begagnat Rowi med en skojig (dyk?)-förlängning och massiva länkbitar, jättefint NSA, och ett som jag inte identifierat än. Också jättefint skick men det känns som det borde varit längre om det var NOS.
ZwIgbs4.jpg
Grymt fina! Har en likadan Chatenoud som jag inte bestämt mig för vad den ska sitta på än. Såg att DN säljaren på tradera hade flera, kommer den kanske därifrån? NSA’n var ju också grym!
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Grymt fina! Har en likadan Chatenoud som jag inte bestämt mig för vad den ska sitta på än. Såg att DN säljaren på tradera hade flera, kommer den kanske därifrån? NSA’n var ju också grym!
Precis, det är från Tradera. Rätt enkel kvalitet men en rolig länk på rätt klocka tror jag. Värt en chansning. NSA:n var riktigt trevlig. Användbar modell. Bra skick även om den inte är ny. :)
 

Psykel

Patek
Precis, det är från Tradera. Rätt enkel kvalitet men en rolig länk på rätt klocka tror jag. Värt en chansning. NSA:n var riktigt trevlig. Användbar modell. Bra skick även om den inte är ny. :)
Absolut! Tror jag betalade 60kr eller nåt för min. Har köpt några grisläder och ett hajband från honom också, kul utbud! Tror jag betalade runt 50kr styck för grisarna och typ 30 för hajen tror jag.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Precis uthämtad. Sjukt nöjd :) Kul boett och en tavla i crisp skick - som jag vill ha dem ;)

Tycker med mitt otränade öga att boetten är lite lik den borgelboett som min Mido har... @Aurum @ConElPueblo finns det en chans? :)

IMG_20180804_122037.jpg
IMG_20180804_121954.jpg
IMG_20180804_121948.jpg
IMG_20180804_121915.jpg
Minns dagarna när jag skulle ratat ett sånt där plexi o smackat på rejält med polywatch det första jag gjorde. Lite andra tankar nuförtiden. Ser så gött ut :)
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Senast ändrad:

Zacke

Vacheron
2-Faktor

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor

ConElPueblo

Panerai
Bezel/glasring, inte så noga. Ser det inte ut som att din ska ha en glasring?
Screen%2BShot%2B2016-05-14%2Bat%2B7.41.40%2BPM.png

Præcis. Jeg glemte at det hedder "glasring" på svensk. Det er "lynette" på dansk, uagtet om den er funktionel eller bare for at holde styr på glasset og skinne pænt :)

@ANALOGUE læg mærke til, at der hvor glasringen mangler, er finishen helt anderledes end på resten af uret; mat i stedet for blankpoleret. Der har siddet en glasring der engang.
 

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
Nu när hösten närmar sig;) kollade jag vad sommarens fynd givit för fix objekt!
1. Köpta genom en vän som är samlare men ej av klockor, han hitta dom hos en bekant som plockade ihop till gatuloppis.
Innehöll två ”Volvo” Certinor, en av varje modell.
B3573A44-3B69-4C7D-B336-76EF92205ED0.jpeg
D9C3430E-E5F2-4CAD-978D-91D0DCA3DB56.jpeg
3EA1B2DB-AADC-42B5-8517-E69A5858E963.jpeg


2.Besökte Degeberga Samlarmarknad. Blev dessa!
D6981276-B4F8-4317-8246-B2AD41BCE599.jpeg

Så klock fixar hösten är räddad!!!!
 
Topp