• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

Fadershan

Patek
AJEMEN! Äntligen. Sorry @grodslukarenx såg att du också budade ;)
Om jag har förstått det rätt är det ref 2577? (Skruvad bakboett) Vad tror experterna annars om denna? Är tavlan ok?
Kommer mer bilder när jag fått hem den!
281503984_e51ba744-f561-4d28-ace4-b34cbc2ac525.jpg
Sorry, budade upp den ngn krona i slutet och stod så illa till på jobbet vilket var tur för annars hade den bklivit dyrare! :) Grattis till fint köp!
 

Psykel

Patek
Nån mer som plockat nåt från Lilla Klockor på Kaplans idag? Blev nedan för min del:
0

Från omkring 1935 med redigt patinerad tavla, men läckra visare och typsnittet i loggan är sjukt läckert! Stålboett och raggarlänk. "Defekt", men det kan betyda lite vad som helst när det gäller Kaplans. 110kr inklusive avgifter får den vara värd iallafall!
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Nån mer som plockat nåt från Lilla Klockor på Kaplans idag? Blev nedan för min del:
0

Från omkring 1935 med redigt patinerad tavla, men läckra visare och typsnittet i loggan är sjukt läckert! Stålboett och raggarlänk. "Defekt", men det kan betyda lite vad som helst när det gäller Kaplans. 110kr inklusive avgifter får den vara värd iallafall!
Tissotprylar... Såklart :D
0.jpeg
0 (1).jpeg

Platsar nog inte här dock...
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Tropics har väl inte likadana spännen? Är ju även en typ av spännen jag hittat på äldre skinnband. Såg gammal och fin ut och tänkte på en worldtimer när jag såg den.
Ingen aning om det borde vara för tropic eller ej men kul om det är ämnat för läder! Har som sagt bara hittat denna typ med gamla loggan. Kommer sitta på denna:
IMG_20180804_121048.jpg

Har ett liknande i 14mm på min worldtimer
IMG_20180610_081901.jpg
IMG_20180610_081337.jpg

Länken är såklart för ny men tänkte testa på en Visodate...
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Nån mer som plockat nåt från Lilla Klockor på Kaplans idag? Blev nedan för min del:
0

Från omkring 1935 med redigt patinerad tavla, men läckra visare och typsnittet i loggan är sjukt läckert! Stålboett och raggarlänk. "Defekt", men det kan betyda lite vad som helst när det gäller Kaplans. 110kr inklusive avgifter får den vara värd iallafall!
Jag kollade på den där men hade totalt bud fyra andra, tre olika 50-talare men i slutändan blev bara denna som gick åt mitt håll. Dessutom hetsade jag en arbetskamrat till att ropa in två fina damklockor, en Roamer och en Edox.
IMG_20180901_225904.png
 

Psykel

Patek
Jag kollade på den där men hade totalt bud fyra andra, tre olika 50-talare men i slutändan blev bara denna som gick åt mitt håll. Dessutom hetsade jag en arbetskamrat till att ropa in två fina damklockor, en Roamer och en Edox.
IMG_20180901_225904.png
Postade i tanketråden, men här är mina foton. Lite bättre i verkligheten är på Kaplans foton. Dessutom tickar den på, men inte fantastiskt bra. Och som extra bonus gängar kronan av från bommen, men det är tillochmed nåt jag kan åtgärda själv.
5CE7BD6F-E71C-4CE0-A358-894880C79401.jpeg

F14E2015-CF69-4C6E-9952-4477BA189845.jpeg
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Postade i tanketråden, men här är mina foton. Lite bättre i verkligheten är på Kaplans foton. Dessutom tickar den på, men inte fantastiskt bra. Och som extra bonus gängar kronan av från bommen, men det är tillochmed nåt jag kan åtgärda själv.
5CE7BD6F-E71C-4CE0-A358-894880C79401.jpeg

F14E2015-CF69-4C6E-9952-4477BA189845.jpeg
Lite för mycket mögel för min smak ;), funderade på att köpa den för raggarlänkens skull. Men underbart blånerade visare har den, ...och viss charm.
 
Topp