• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

Engesvik

Breitling
2-Faktor
Nån mer som plockat nåt från Lilla Klockor på Kaplans idag? Blev nedan för min del:
0

Från omkring 1935 med redigt patinerad tavla, men läckra visare och typsnittet i loggan är sjukt läckert! Stålboett och raggarlänk. "Defekt", men det kan betyda lite vad som helst när det gäller Kaplans. 110kr inklusive avgifter får den vara värd iallafall!
3827942F-9DC7-4115-B781-8EEFEF9AA1B1.png

Ropade hem denhär på auktionen i torsdags. Kan egentligen inget om den så vet inte hur mycket till fynd det vart till det priset. Men jag är nöjd :D
 

kuma-kun

Audemars
@Ormet eller @kuma-kun kan säkert ge mer info.

Vad jag förstår är New Mastern en enklare klocka.
21 stenar var standard på Citizen automatare under slutet av 60-talet och bättre modeller hade fler.
Något bättre Citizen från den här tiden är t.e.x. Leoparderna.
Lite finare hittar vi Chrono Master serien och Highness b.l.a. med Glorius Citizen som allra finast.
 

Engesvik

Breitling
2-Faktor
Vad jag förstår är New Mastern en enklare klocka.
21 stenar var standard på Citizen automatare under slutet av 60-talet och bättre modeller hade fler.
Något bättre Citizen från den här tiden är t.e.x. Leoparderna.
Lite finare hittar vi Chrono Master serien och Highness b.l.a. med Glorius Citizen som allra finast.
Intressant. Tack för info! :)
 

Ostrand

Cartier
2-Faktor
Hittade du den för en tia på loppis får du stryk!

Skoja bara. Trevlig modell! :)
Hehe, nej, på blocket för "några" tior, men den har snurrat här på köp/sälj tidigare ;)
Det finns en skada i kanten på tavlan mellan kl 6-8, men det är ingenting som stör särskilt mycket. Boetten är fin.
Länken behöver en UL-tvätt och lite milt våld (går det att klämma ihop länkarna?)
Mycket trevlig boett. Fick på en av extralänkarna så nu passar den till och med på armen.
 

Ostrand

Cartier
2-Faktor
Tillägg! Var en Tudor Black Bay röd från 2018, aldrig använd för 10k kr.
Men såg nu att annonsen är borta från blocket! Undra om den såldes, eller om det var något skumt!

Gamla inlägget!
Inte min typ av klocka, ska va Vintage! Men stämmer annonsen måste det vara ett kap!
Någon här som hugger!
https://www.blocket.se/vi/81213459.htm

ja det hade väl inte varit några problem att tjäna några tusen på den bara genom att köpa och sälja vidare... om man nu är sån...
 
Topp