• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

BoEtt

Rolex
Testar senaste fyndet.
En redig klump rostfritt.
Camy Airport Superautomatic.

IMG_20180913_190632.jpg
Ger vibbar... ;)
alien.jpg
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Vad exakt kan missförstås?
Mer än att säljaren trodde den skulle gå dyrare och därför ångrar sig? Hoppas att det löser sig.
Han säger att han kommer förlora på affären och egentligen inte ville sälja för under 2000:- samt att det kostar 25.000:- att köpa en likadan ny. Det blir dessutom jobbigt att skicka den då den väger 40-50 kg. Han undrar om jag kan hämta den i Stockholm city hos en kompis till honom då han drar på semester i 10 dagar nu.

Egentligen skulle jag väl bara vara snäll och säga att vi skiter i det men samtidigt blev jag glad att jag vann den. Ingen lust att åka sammanlagt ca 60 mil för att hämta den heller... :(
 

Derix

Patek
2-Faktor
Han säger att han kommer förlora på affären och egentligen inte ville sälja för under 2000:- samt att det kostar 25.000:- att köpa en likadan ny. Det blir dessutom jobbigt att skicka den då den väger 40-50 kg. Han undrar om jag kan hämta den i Stockholm city hos en kompis till honom då han drar på semester i 10 dagar nu.

Egentligen skulle jag väl bara vara snäll och säga att vi skiter i det men samtidigt blev jag glad att jag vann den. Ingen lust att åka sammanlagt ca 60 mil för att hämta den heller... :(
Vann du på högsta bud eller 'köp nu'?
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Han säger att han kommer förlora på affären och egentligen inte ville sälja för under 2000:- samt att det kostar 25.000:- att köpa en likadan ny. Det blir dessutom jobbigt att skicka den då den väger 40-50 kg. Han undrar om jag kan hämta den i Stockholm city hos en kompis till honom då han drar på semester i 10 dagar nu.

Egentligen skulle jag väl bara vara snäll och säga att vi skiter i det men samtidigt blev jag glad att jag vann den. Ingen lust att åka sammanlagt ca 60 mil för att hämta den heller... :(
Släpp den. Hört att oversize är på väg bort ;)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Han säger att han kommer förlora på affären och egentligen inte ville sälja för under 2000:- samt att det kostar 25.000:- att köpa en likadan ny. Det blir dessutom jobbigt att skicka den då den väger 40-50 kg. Han undrar om jag kan hämta den i Stockholm city hos en kompis till honom då han drar på semester i 10 dagar nu.

Egentligen skulle jag väl bara vara snäll och säga att vi skiter i det men samtidigt blev jag glad att jag vann den. Ingen lust att åka sammanlagt ca 60 mil för att hämta den heller... :(
Muta en ks-kompis att åka och hämta den, sedan plockar du med den hem nästa gång du är på besök... :)
 

Fadershan

Patek
Fick hem den här idag. Köptes mest för länkens skull. Men gillade patinan mer än vad jag först trodde. Får se om den fortsätter växa efter lite omhändertagande. :)

20180918_135826.jpg

20180918_133601.jpg
Först och främst, ja den är läcker och fin DS-länk! del2: apapapap hade den där på bevakning och sedan försvann den huxflux! Kan det vara så att det gjordes upp en affär vid sidan av budsystemet?? :p
 

bombadill

Omega
2-Faktor
Först och främst, ja den är läcker och fin DS-länk! del2: apapapap hade den där på bevakning och sedan försvann den huxflux! Kan det vara så att det gjordes upp en affär vid sidan av budsystemet?? :p
Haha, väldigt tillmöstesgående säljare. Ibland har man tur. :angel: Edit: omformulerar mig, fick några hundralappar rabatt på säljarens redan satta köp-nu pris.
 
Senast ändrad:

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Både jag och säljaren var nöjda vilket jag tycker låter som en bra affär, den var inte direkt underprisad. Som säljare är det väl bra att man har en trygghet i att kunna välja vem man vill göra affärer med? Men fair enough.
Fanns det några bud på den ursprungliga annonsen? Om inte så är det väl lugnt.
Annars vet jag inte om jag tycker att säljaren ska få välja vem han vill göra affär med. Vill man det så får man helt enkelt låta bli att alls lägga upp den på en auktionssajt.

...tycker jag.
 
Senast ändrad:

bombadill

Omega
2-Faktor
Fanns det några bud på den ursprungliga annonsen? Om inte så är det väl lugnt.
Annars vet jag inte om jag tycker att säljaren ska få välja vem han vill göra affär med. Då får man helt enkelt låta bli att alls lägga upp den på en auktionssajt.

...tycker jag.
Fanns något bud men minns inte exakt. Fanns dock ett köp-nu pris på runt 6'. Skrev och hade ett bra snack med säljaren som gick med på att sänka priset något. Bad han då pinga mig när han hade ändrat köp-nu priset. Istället så skickade han en ny länk på klockan någon timme senare. Betalade 5,5 ink frakt.
 
Topp