• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Håller med om att det är väldigt udda att det finns "make an offer" funktion när det också är auktion, men att funktionen finns på fasta priser tycker jag är bra, du är också bara emot det förstnämnda, eller?

Får väl erkänna att jag är ute i världen lite för lite.
Är det så på eBay, att man har kvar ”Buy now” och/eller ”Make offer” även om en auktion gått igång?
 

bombadill

Omega
2-Faktor
Får väl erkänna att jag är ute i världen lite för lite.
Är det så på eBay, att man har kvar ”Buy now” och/eller ”Make offer” även om en auktion gått igång?
Så var det i mitt fall i alla fall, kände att det inte framgick när jag läste igenom mina svar igen. Kanske inte går att ändra "Buy now" när annonsen börjat? Därför som säljare gjorde en ny annons istället för att kringgå det? Bara köpt en gång tidigare via bukten så har dålig koll.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Så var det i mitt fall i alla fall, kände att det inte framgick när jag läste igenom mina svar igen. Kanske inte går att ändra "Buy now" när annonsen börjat? Därför som säljare gjorde en ny annons istället för att kringgå det? Bara köpt en gång tidigare via bukten så har dålig koll.
Där kringgås regelsystemet. Jag budade också på den där. :)
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Så var det i mitt fall i alla fall, kände att det inte framgick när jag läste igenom mina svar igen. Kanske inte går att ändra "Buy now" när annonsen börjat? Därför som säljare gjorde en ny annons istället för att kringgå det? Bara köpt en gång tidigare via bukten så har dålig koll.
Förutsatte att du använt "Make an offer"-knappen, men så var inte fallet. :)
 

Fadershan

Patek
Förutsatte att du använt "Make an offer"-knappen, men så var inte fallet. :)
Hade oxå bud :) Mig veterligen går det ej att ha "make an offer" under auctionen utan endast när du har ett buy it now. Det var ju drf säljaren avslutade annonsen och la upp en ny. Tycker oxå det principiellt fel av säljaren. På samma sätt som om man lägger upp en auktion och inte är nöjd med slutpriset kan man välja att inte sälja..Då kan jag tycka att man skulle satt ett respris eller fast pris från början. Annars blir det att både ha kakan, sälja den och äta den osv ;)
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Så var det i mitt fall i alla fall, kände att det inte framgick när jag läste igenom mina svar igen. Kanske inte går att ändra "Buy now" när annonsen börjat? Därför som säljare gjorde en ny annons istället för att kringgå det? Bara köpt en gång tidigare via bukten så har dålig koll.

Hrm...
Tycker nog att Traderas funktionalitet är bättre isf.
"Köp nu" tills dess att första budet trillat in.
Hur går säljaren ens tillväga för att plocka ner en annons som har bud?

Nåväl. Det är som det är med den saken.
Får bara konstatera att jag aldrig skulle få för mig att göra det - varken att kontakta en säljare eller tillmötesgå någon som kontaktar mig.
Det senare har givetvis hänt vid tillfälle, men då har jag bara sagt att de får bjuda som alla andra. Oavsett om jag vinner på det eller ej så känns det rejält mycket ärligare.
 

bombadill

Omega
2-Faktor
Hrm...
Tycker nog att Traderas funktionalitet är bättre isf.
"Köp nu" tills dess att första budet trillat in.
Hur går säljaren ens tillväga för att plocka ner en annons som har bud?

Nåväl. Det är som det är med den saken.
Får bara konstatera att jag aldrig skulle få för mig att göra det - varken att kontakta en säljare eller tillmötesgå någon som kontaktar mig.
Det senare har givetvis hänt vid tillfälle, men då har jag bara sagt att de får bjuda som alla andra. Oavsett om jag vinner på det eller ej så känns det rejält mycket ärligare.

Håller med dig. Dock så får man väl räkna med att om det finns ett köp-nu pris att det finns en överhängande risk att annonsen slutar i förtid.

Trodde som sagt att det var möjligt att ändra köp-nu priset under pågående annons, vilket lika bra hade kunnat innebära att någon annan skulle kunnat hunnit före mig med köpet. Hade nog inte heller vågat köpa av en privatperson internationellt utan mailkontakt innan för att bilda mig en uppfattning om personen, men det kanske bara är jag.

Nog om detta nu, är novis gällande Ebay och jag förstår och håller med ert resonemang.
 

Derix

Patek
2-Faktor
'Köp nu' på Tradera finns endast kvar så länge budet inte kommit upp i reservationspris. Finns det inget reservationspris alls så försvinner 'Köp nu' så fort någon lägger ett bud på annonsen.
 

ConElPueblo

Panerai
Jeg har personligt intet imod at man kontakter säljer via eBay med et lavere bud end BIN så længe man betaler via eBay!
Jeg fulgte også auktionen, og syntes at de €600 var alt for meget - så jeg tillader mig at spørge de andre her på KS, der også fulgte auktionen: havde I selv budt klokken op på €550? Hvis ikke, og LHJ havde gjort det via auktionen, så havde han vundet alligevel...

Mit problem med eBay er, at folk kontakter sælger EFTER en auktion, hvor køberen har betalt og derved har indgået en juridisk bindende kontrakt med säljer... De folk skulle have pisk på torvet.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Varit på auktion idag. Lade mig dumt nog för lågt på ett fickur från Longines med räfflad boett men fick iallafall den här billigt.

20180930_135418-01.jpeg


Ropade även hem en mass annat skrot. Undrar hur sambon kommer reagera :D
20180930_142303.jpg

Samt ett sågbord och en liten minisnöslunga...:eek:
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Om du stoltserar med kvartalets fynd får du allt berätta vad du gav!
Känns spontant inte som HK skulle missa så i en prissättning?
De hade en de inte justerat priset på senaste 16mån. Ber om ursäkt att jag ”stoltserar”, lovar att inte bjuda på mer foton och min tid i denna tråd i framtiden. Förlåt att jag tar min dyrbara tid och delar med mig.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
De hade en de inte justerat priset på senaste 16mån. Ber om ursäkt att jag ”stoltserar”, lovar att inte bjuda på mer foton och min tid i denna tråd i framtiden. Förlåt att jag tar min dyrbara tid och delar med mig.
Du ska nog inte ta det så, jag tror bara att @Rozzy är nyfiken och intresserad, eftersom det är ”dagens fynd tråd” så är det något av kutym att man delar med sig av priset, tror att alla gläds åt personer som gör fynd.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
De hade en de inte justerat priset på senaste 16mån. Ber om ursäkt att jag ”stoltserar”, lovar att inte bjuda på mer foton och min tid i denna tråd i framtiden. Förlåt att jag tar min dyrbara tid och delar med mig.
Ja men nu får du ju skärpa dig. Det är väl klart att vi blir nyfikna på ditt fina fynd, eller? Varför kan du inte avslöja priset? Sabba en snart kommande försäljning?
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Ja men nu får du ju skärpa dig. Det är väl klart att vi blir nyfikna på ditt fina fynd, eller? Varför kan du inte avslöja priset? Sabba en snart kommande försäljning?
Nej, det är en keeper. Ska inte säljas.
Vad gav du för din bostad, alla dina klockor du sålt här på forumet, hur ofta har du sex med din fru...?
 
Topp