• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

1betong

Omega
Hittade en hmt pilot för 500 på tradera. Förstått att det inte är någon raritet direkt, men väldigt stilig liten rackare.

Tavlan är dock lite sne

IMG_20181102_165019.jpg
 
  • Like
Reactions: Beo

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Trotsade årets "man-cold" och gick till tobaksaffären för att plocka upp en bunt länkar jag vunnit på auktion. Här med några andra från de senaste veckorna som jag inte postat i tråden förut. Lite smalare ändar på Bonklip-länken än jag hoppats på men den här högen är absolut ett fynd.
U91t4mz.jpg
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
@Fadershan kan bekræfte at det her er et reelt fynd ;)

20181108_133639.jpg
Mycket fin!
Måste fråga... Varför står det T Swiss Mad T på tavlan när det inte är ngn lysmassa? Tycker nästan DS ser lite "kladdigt" ut.
Nu är ju inte denna varken 18k eller något ekonomiskt fynd direkt men skicket och taveldesignen får nog klassas som ett fynd! (var ju tvungen att kontra med något! :) Har inte fått den än så återkommer med egna bilder :)
upload_2018-11-8_13-58-21.png
Den där är mumma!
 

ConElPueblo

Panerai
@Fadershan og @ANALOGUE - tack for PM :)

Jeg - tror - ikke at den er ommalad, da tavlar i guld meget sjældent bliver ommalad. De er normalt mindre udsat for lakproblemer og da der ingen lumen er, kan det heller ikke degenerere og gøre ommaling nødvendig. At der står "T" er dog underligt! Jeg har to andre DS'ere med lysmasse, hvor der ikke står "T", så det kan være, at jeg kan overføre det til en af dem :D

EDIT: 5 minutter på google afslører, at "T SWISS MADE T" er helt normalt - det er ovenikøbet på tavlan på den guld-DS Certina har i deres originale reklame ;)

EDIT EDIT: Here we go:


ds5880112.jpg


Det kræver gode øjne, men de er der...
 
Senast ändrad:

Fadershan

Patek
@Fadershan og @ANALOGUE - tack for PM :)

Jeg - tror - ikke at den er ommalad, da tavlar i guld meget sjældent bliver ommalad. De er normalt mindre udsat for lakproblemer og da der ingen lumen er, kan det heller ikke degenerere og gøre ommaling nødvendig. At der står "T" er dog underligt! Jeg har to andre DS'ere med lysmasse, hvor der ikke står "T", så det kan være, at jeg kan overføre det til en af dem :D

EDIT: 5 minutter på google afslører, at "T SWISS MADE T" er helt normalt - det er ovenikøbet på tavlan på den guld-DS Certina har i deres originale reklame ;)

EDIT EDIT: Here we go:


ds5880112.jpg


Det kræver gode øjne, men de er der...
Yes jag hittade oxå en bild som hade T swiss T och det ser ut att vara samma ref som din
7
 
Vet inte riktigt vad jag klickade hem nyss. 130kr med frakt på bayen. Såg rismönstret och klickade :D. De två längst bort har ju skumma end links men de två första verkar ok. Någon som ser vad det är för märke? o_O
Screenshot_20181108-194747_eBay.jpg
Screenshot_20181108-194814_eBay.jpg
 
Topp