• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Då fick jag hem ett stycke schampoklocka!
IMG_6353.JPG

Klassiska 23x31mm, Cartier-mått!
Kul grej: Glaset är förmodligen det mest påkostade med den här klockan! :D
IMG_6354.JPG

Ska försöka ta mig in och kolla verket! Av slitningen i guldet att döma så verkar det ju faktiskt vara stålboett! Det ser ju iallafall inte ut som mässing eller dylikt!
Kul klocka och roligt med glaset! Ska bli intressant att se vad det är för verk. Du kanske är något exklusivt!!! Hoppas!
Edit: bild på baksidan?
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Vann just denna:
16234 i riktigt bra skick. FULLSET med stämplat cert från svensk AD :)
(Har frågat ADn och de tyckte allt såg rätt ut).
Det bästa? Priset. 26k ink provis måste fan vara ett fynd :)
IMG_6152.JPG

Edit: tveksamt om detta är vintage (troligen inte) men känner mig mer hemma i denna del av forumet ;)
 

Arte

Omega
Knep en Movado Sport idag, dåliga bilder och ingen information annat än "fungerar bra" - men för ett tresiffrigt pris var den värd en chansning. Någon som har koll på Movado? Vad kan det vara för storlek på denna? Väntar med spänning på paketet :)
Screenshot_2017-08-14-23-37-23.png


Jag har en Movado Museum sen några år tillbaka. Riktigt trevliga klockor. Tycker att de känns perfekta till mer dressade tillfällen, de drar mer uppmärksamhet än man tror, med den eleganta ljuspricken vid 12'slaget. Vet dock inte så mkt mer om själva märket. Ska vara ganska poppis i Dubai och USA enligt AD där.
 

Exxet

Rolex
Hade sagt fynd.
Jävla Tradera-appen skickade ut notis för sent av nån anledning...
Trodde att den skulle gå lite högre faktiskt, blev lite förvånad att jag vann, samtidigt är det väl inte den mest åtrovärda modellen,
nytt glas och justera tachyskalan så ser det nog lite bättre ut, bezelen ser ju inte så rolig ut, undrar om man kan förgylla den,
länken var trist nog fel modell till den här, men alla funktioner funkar som dom ska och den går.
 

Martin Lovasz

Audemars
Jag köper mest skrot så jag har en bunt av liknande modeller men få av dem har fungerande urverk eller behöver utförlig vårt så kul att få se en fin som omväxling.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Trodde att den skulle gå lite högre faktiskt, blev lite förvånad att jag vann, samtidigt är det väl inte den mest åtrovärda modellen,
nytt glas och justera tachyskalan så ser det nog lite bättre ut, bezelen ser ju inte så rolig ut, undrar om man kan förgylla den,
länken var trist nog fel modell till den här, men alla funktioner funkar som dom ska och den går.
Vad landade den på om jag får fråga?
 

Rolfen

Rolex
Kolla ebay, för länkdelar! Finns lite där som kanske kan passa. Men det har du väl redan gjort! :)
Det löste sig via eBay, en engelsman fixade tre länkbitar åt mig så nu passar den. :) Omega Seamaster Polaris är en modell som jag aldrig haft en tanke på att köpa men nu när jag har en måste jag säga att den är rätt trevlig, smäcker som ett vintageur och skönt 80-tals trendig. Helt klart ett kul fynd!
Polaris.jpg
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Det löste sig via eBay, en engelsman fixade tre länkbitar åt mig så nu passar den. :) Omega Seamaster Polaris är en modell som jag aldrig haft en tanke på att köpa men nu när jag har en måste jag säga att den är rätt trevlig, smäcker som ett vintageur och skönt 80-tals trendig. Helt klart ett kul fynd!
Polaris.jpg
Kul att det löste sig! :)
 

DrKlocka

Audemars
Det löste sig via eBay, en engelsman fixade tre länkbitar åt mig så nu passar den. :) Omega Seamaster Polaris är en modell som jag aldrig haft en tanke på att köpa men nu när jag har en måste jag säga att den är rätt trevlig, smäcker som ett vintageur och skönt 80-tals trendig. Helt klart ett kul fynd!
Polaris.jpg
Ser fortfarande ut som en barnklocka på din enorma handled :)
Grattis! Kul med en "ful ankunge".
 

Psykel

Patek
Budade precis hem en billig Citizen från tratten (ping @Ormet)! Taskiga foton, men den ser ut att komma på vad jag hoppas är originallänk. Modern tonneau-boett, vilket gillas! Om jag inte helt missförstått Citizens serienummersystem, så borde den vara från augusti 1971!
253913047_09ada85f-564a-4fa4-aa7e-b582c74cc8f6.jpg
 
Topp