• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens I-landsproblem

popeofdenim

Cartier
Hej, mina handleder är för små för min 16610.
Finns det nåt trick...? kan man få ut "nitarna" i låset så att den kan bli mindre eller hur löser jag det???
Känner mig som en bilhandlare vilket jag snart ska bli, men vill ju inte spä på klyschan.
Sökte men fann ingen bra tråd vilket jag antar borde finnas här nånstans.
rolexlänk.jpg
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Rasslar den så hörs det mer att du har en Rolex = stilpoäng.
Jag förstår inte frågan...



:D




Ta en 0.7mm stiftpenna och använd den för att trycka in sprintarna i micro justeringen på låset.
Flytta det sedan inåt ett snäpp och testa om det är skönare :)
 

popeofdenim

Cartier
Känner mig ju som en idiot nu... trodde jag skulle flytta sprinten i mitten som inte satt i nåt hål... fattade inte att det var en hel grej...
Det är nu fritt fram att skriva "vissa människor borde inte få köpa rolex"... jag skäms men ska försöka gå vidare.........
 

kalufsen

Panerai
Känner mig ju som en idiot nu... trodde jag skulle flytta sprinten i mitten som inte satt i nåt hål... fattade inte att det var en hel grej...
Det är nu fritt fram att skriva "vissa människor borde inte få köpa rolex"... jag skäms men ska försöka gå vidare.........

Därför du köper dig en 116610 så behöver du inte skämma ut dig (smidig dykarförlängning) :)
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Min fru kör 16610 och har fått en fast länkbit borttagen av Nymans. Hon har pyttetunna handleder :) Helt meningslös info eftersom det i detta fall fanns justeringsmån :)
 
Topp